مدیرعامل شرکت شهر سالم:

در صورت نیاز برای برپایی بیمارستان صحرایی درکرمانشاه آمادگی داریم

کدخبر: 2137044

مدیرعامل شرکت شهر سالم گفت: در حال رصد این هستیم که چه داروهایی مورد نیاز است در حال حاضر نیز خوشبختانه مسئله تروما در رابطه با زلزله زدگان حل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن علی غفاری در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط شهرسالم در استان زلزله زده کرمانشاه عنوان کرد: از روز گذشته 4 دستگاه آمبولانس، 8 نفر تکنسین، پزشک و مقادیری دارو ارسال کردیم و در اکنون نیز درحال تهیه مقادیر مورد نیاز دارویی دیگری برای آن منطقه هستیم.

وی افزود: همکاران ما در شهرسالم با توجه به رایزنی های بالادستی صورت گرفته، در هماهنگی کامل با نیروهای سازمان هلال احمر و وزارت بهداشت هستند و هرکدام از این نهادها، بخشی از کار را دست گرفته اند.

غفاری در خصوص حوزه عملکرد شهر سالم در مناطق زلزله زده کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس تقسیم بندی های صورت گرفته، رسیدگی به امور درمانی، امداد و نجات تعدادی از روستاها به نیروهای شهر سالم سپرده شده و همکاران ما در آنجا مشغول این کار هستند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم با بیان این نکته که در حال رصد میزان و نوع داروهایی مورد نیاز هستیم؛ عنوان کرد: درحال حاضر نیز خوشبختانه مسئله تروما حل شده و تنها در شرایط فعلی مسئله سرماخوردگی و نیاز به داروهایی نظیر آنتی بیوتیک ها و سرما خوردگی مطرح است که نیروهای شهر سالم در این خصوص و با هماهنگی وزارت بهداشت درحال رسیدگی به این امور هستند.

وی در تشریح بیشترین مشکلاتی که در این مناطق وجود دارد، گفت: افرادی که زیر آوار بودند، تقریبا خارج شده و درحال حاضر بحث مجروحیت برای آسیب دیدگان زلزله دیگر مطرح نیست. بنابراین بیشترین تمرکز ما بر مواردی نظیر بیماریهای نظیر سرماخوردگی و درمان های جانبی قرار دارد.

غفاری خاطرنشان کرد: درحال حاضر قصدی مبنی بر دایر کرد بیمارستان صحرایی در این مناطق نداریم، چرا که وزارت بهداشت با تمام توان خود حضور پیدا کرده، اما با این وجود ما در این خصوص اعلام آمادگی کرده ایم تا اگر در نقطه ای نیاز به این مسئله بود، سریعا نسبت به انجام این کار اقدام کنیم.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: