معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تاکید کرد:

اختصاص بودجه برای اشتغال روستاییان آسیب دیده زلزله

کدخبر: 2137011

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تاکید کرد: قطعا برای اشتغال آسیب‌دیدگان زلزله غرب کشور در روستاها و عشایر استان کرمانشاه رقمی در بحث اشتغالشان اختصاص پیدا خواهد کرد.

ابوالفضل رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح آخرین اقدامات معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور برای آسیب‌دیدگان زلزله غرب کشور گفت: گروهی را به منطقه زلزله زده کرمانشاه اعزام کردیم و منتظر هستیم که این گروه گزارش خود را ارائه کند. بی‌تردید دولت برای بازسازی خانه‌های روستایی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی افزود: بنیاد مسکن مسوولیت اصلی و مستقیم بازسازی خانه‌های آسیب دیده در زلزله غرب کشور را برعهده دارد.

تصمیم گیری درباره بازسازی واحدهای تخریبی فردا در جلسه هیأت دولت

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به سفر ریاست جمهوری به مناطق زلزله زده تصریح کرد: قطعا فردا در جلسه هیات دولت درباره تمهیدات لازم برای کمک به زلزله و همچنین بازسازی خانه‌های آنها تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

رضوی تاکید کرد: در مقطع فعلی باید تمام تمرکز بر امدادرسانی معطوف شود و در شرایط فعلی هنوز بحث بازسازی مسکن مردم آسیب دیده کمی زود است. هنوز مردم از نظر روحی آرامش پیدا نکردند ضمن آنکه امدادرسانی به مجروحان و خارج کردن آسیب دیدگان از زیر آوار به اتمام نرسیده است که بی تردید به محض اتمام امدادرسانی و نجات مردم کار بازسازی مسکن آسیب‌دیدگان آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: تصور می‌کنم پس از یک هفته با آرامش پیدا کردن مردم، می‌توانیم بحث بازسازی را آغاز کنیم و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز به عنوان ناظر تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت. همه دستگاه‌ها در مناطق زلزله زده حضور دارند و هر یک وظایف خود را در جهت کمک به آسیب‌دیدگان زلزله به خوبی انجام خواهند داد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به موضوع اشتغال آسیب‌دیدگان غرب کشور اشاره کرد و افزود: در جلسه امروز برای بحث اشتغال آسیب دیدگان مقرر شد از محل اعتبار اشتغال روستاییان رقمی اختصاص داده شود که میزان آن پس از ارائه گزارش‌های گروه اعزامی به منطقه و همچنین تصمیمات هیات دولت مشخص خواهد شد.

رضوی تاکید کرد: اگر در تصمیمات هیات دولت اعتبار اختصاص داده شده به آسیب دیدگان زلزله برای روستاییان و عشایر کرمانشاه کافی نباشد ما رقمی را جهت اشتغال آنها اختصاص خواهیم داد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: