استفاده بن سلمان از سازمان اطلاعاتی مخفی برای جمع‌آوری اطلاعات درباره دشمنان داخلی و خارجی

کدخبر: 2129110

روزنامه رای الیوم در مطلبی فاش کرد ولیعهد جوان عربستان از یک سازمان اطلاعاتی مخفی برای جمع آوری اطلاعات بهره می گیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رای الیوم، سازمان امنیتی و اطلاعاتی جدیدی در عربستان تاسیس شده است که فعلا مخفیانه فعالیت می کند و وظیفه دارد اطلاعاتی درباره دشمنان ولیعهد این کشور در داخل و خارج جمع آوری کند و گزارش های این سازمان منحصرا در اختیار ولیعهد قرار می گیرد.

روزنامه رای الیوم در پایگاه اینترنتی خود نوشت: محافل دیپلماتیک غربی از ظهور یک سازمان جدید و تازه تاسیس «امنیتی و اطلاعاتی» در عرصه سیاسی عربستان خبر دادند که به گفته این محافل، هنوز مخفیانه فعالیت می کند و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دور از چشم وزارت کشور و شورای امنیت ملی عربستان مسئولیت اداره آن را بر عهده دارد. این سازمان به شیوه غیر متمرکز اداره می شود.

بر اساس گزارشی که رای الیوم از کانال های اطلاعاتی مخفی و پشت پرده به دست آورده است، گزارش های سازمان امنیت و اطلاعات عربستان منحصرا در اختیار محمد بن سلمان ولیعهد قرار می گیرد و دیگر مقامات عربستانی از آنها مطلع نمی شوند.

گفته می شود این سازمان اطلاعاتی جدید به صورت مخفیانه فعالیت می کند و تابع فیلترهای سازمان های اطلاعاتی عربستان نیست. اعضای این سازمان و فعالیت های آن از امکانات وسیعی برخوردار هستند که فراتر از زیرساخت ها و ساختارهای اداری است. ظاهرا افراد نزدیک به ولیعهد جوان عربستان به طور مستقیم از اطلاعات این سازمان جدید و ویژه استفاده می کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: