معاون وزیر خارجه نروژ بیان کرد

علاقه مندی شرکتهای نروژی برای حضور در بازار ایران

کدخبر: 2128887

معاون وزیر خارجه نروژ از علاقه مندی شرکتهای نروژی برای حضور در بازار ایران خبر داد و گفت: چشم انداز امیدوار کننده ای برای فعالیت این شرکتهای نروژی در ایران وجود دارد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مریت برگر روسلند معاون وزیر امور خارجه نروژ در گفتگو با NTB اظهار داشت: چشم انداز امیدوار کننده ای برای فعالیت شرکتهای نروژی در ایران وجود دارد.

وی افزود: فعالیت و علاقه زیادی از سوی شرکتهای نروژی به ویژه در بخش هایی از شیلات و آبزی پروری، کشاورزی، نفت و گاز، انرژیهای تجدید پذیر و پروژه های زیربنایی وجود دارد. معاون وزیر خارجه نروژ اضافه کرد: شرکت های تجاری نروژ عکس العمل مثبتی در قبال باز شدن بازار ایران نشان داده اند و امضای قرارداد شرکت ساگا انرژی تاکیدی در این زمینه است. به نوشته روزنامه اقتصادیDN ، ساگا انرژی یک شرکت نروژی مربوط به حوزه انرژی خورشیدی است.این شرکت هفته جاری یک قرارداد پنج ساله با شرکت ایرانی امین انرژی امضا کرده است. ارزش این قرارداد 2.5میلیارد یورو، یعنی بیش از 23 میلیارد کرون نروژ است که بر اساس آن شرکت مذکور تعدادی پارک خورشیدی در مناطق مختلف کشورمان احداث خواهد کرد که براساس برنامه انتظار می رود حدود دو هزار مگاوات برق از آنها تولید شود.این مقدار برق معادل برق مصرفی حدود سه میلیون خانوار در ایران خواهد بود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: