روزنامه گاردین:

اهریمن نمایی ایران توسط ترامپ فریبکارانه و خطرناک است

کدخبر: 2128872

روزنامه گاردین در نوشتاری در مخالفت با سیاه نمایی های ترامپ در مورد برجام نوشت: «توافق هسته ای ایران به اهدافی که برای آن طراحی شده بود، دست یافته است. این توافق مایه برقراری ثبات در خاورمیانه‌ی بی ثبات بوده و به خطر انداختن آن غیرمسئولانه است.»

روزنامه گاردین در نوشتاری در مخالفت با سیاه نمایی های ترامپ در مورد برجام نوشت:

«توافق هسته ای ایران به اهدافی که برای آن طراحی شده بود، دست یافته است. این توافق مایه برقراری ثبات در خاورمیانه‌ی بی ثبات بوده و به خطر انداختن آن غیرمسئولانه است.»

در این مقاله که به قلم مایکل اکسورثی، مسئول اسبق میز ایران در وزارت امور خارجه انگلیس و نویسنده سه کتاب با موضوع ایران انتشار یافته، آمده است:

وقتی دونالد ترامپ به عنوان ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شد، من برخلاف بسیاری دیگر اعتقاد داشتم که باید به وی اعتماد کرد. دمکراسی گاه می‌تواند به روی کار آمدن رهبران عجیب منجر شود. برخی از این رهبران ناکارآمد بوده و برخی از آن ها به طرز استثنائی خوب هستند.

هر چه جلوتر رفتیم، جهان ترامپ خطرناک تر و نگران کننده به نظر رسید. به طرزی عجیب به نظر می رسید که او دیگر رئیس‌جمهور نیست اما همچنان بر آن مسند تکیه زده و سعی دارد مردم را متقاعد کند که لیاقت تصدی این مقام را دارد. ترامپ خود را به همتای پیشین خود و سیاست های وی مشغول کرده و به دنبال آن است تا با سوابق او از جمعیت افرادی که در مراسم تحلیف او حضور داشتند گرفته تا اوباماکِر و توافق هسته ای ایران که در زمان اوباما مورد مذاکره قرار گرفت، رقابت کند.

اهریمن نمایی ایران توسط ترامپ فریبکارانه است. بی ثباتی منطقه را نمی توان نتیجه فعالیت های ایران دانست. مقصر دانستن ایران برای تروریسم در منطقه، در بهترین حالت مغلطه‌آمیز است. بیشتر تروریسمی که در خاورمیانه و در جهان رخنه کرده برخاسته از نسخه های افراطی اسلام سنی بوده و ارتباطی با اسلام شیعه ایران و رژیم حاکم بر این کشور ندارد.

برجام در راستای هدفی قرار دارد که برای آن طراحی شده است. برجام طراحی شد تا توانایی ایران را برای ساخت بمب هسته ای محدود کند. این توافق مایه ثبات در خاورمیانه بی‌ثبات بوده و به خطر انداختن آن غیرمسئولانه است. نه تنها آژانس بین المللی انرژی اتمی و بیشتر جهان بلکه بیشتر مشاوران نظامی و غیرنظامی خود ترامپ نیز همگی در این زمینه، اتفاق نظر دارند. سکوت مخالفان سابق این توافق در عربستان نیز نشان می دهد که آن ها نیز اکنون با این امر موافق هستند.

حجم ویدیو: 7.45M | مدت زمان ویدیو: 00:02:19 دانلود ویدیو
ارسال نظر: