آیت الله اختری:

کمک به مردم مظلوم یمن و مسلمانان میانمار ارتباطی با دولت ندارد

کدخبر: 2128446

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت گفت: جمع آوری کمک های کشورمان به مردم مظلوم یمن و مسلمانان میانمار ارتباطی با دولت ندارد.

به گزارش خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ آیت الله اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت در نشستی درباره ارسال کمک های مردمی ایران به یمن و مسلمانان میانمار، گفت: مجمع جهانی اهل بیت چند سالی است که با جمع آوری کمک های خیرین کشورمان به مردم یمن کمک می کند.

وی افزود: حدود 400 هزار دلار اقلام دارویی خریداری شده و بناست در اختیار مردم مظلوم یمن قرار گیرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به اینکه هدف جمع آ وری کمک است و تفاوتی نمی کند کدام ارگان این اقدام را انجام دهد، بیان کرد: ستاد توانمندسازی به ریاست آقای محسن رضایی تشکیل شده است و این مجمع نیز با ستاد هماهنگی های لازم را انجام می دهد.

آیت الله اختری اظهار کرد: در این ستاد اکثر موسسات مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، هلال احمر، سازمان صدا و سیما، ستاد سراسری ائمه جمعه، کانون های مساجد، وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت با بیان اینکه از 28 مهرماه و 5 آبان به عنوان هفته حمایت از مردم یمن و مسلمانان میانمار نامگذاری شده است، بیان کرد: این کمک ها ارتباطی با دولت ندارد و مردمی است.

وی افزود: جهت کمک به مردم مظلوم یمن شماره حساب 0113130000006 نزد بانک ملی شعبه مرکزی در نظر گرفته شده است، همچنین جهت کمک به مردم مسلمان میانمار شماره حساب 0111424815009 نزد بانک ملی شعبه مرکزی تعیین شده است.

آیت الله اختری تاکید کرد: این کمک ها به صورت کالایی و نقدی است، اما در تلاش هستیم کمک ها بیشتر نقدی باشد چراکه حمل کالا و انتقال آن به این کشورها دارای مشکلاتی است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت با بیان اینکه از نظر حقوقی این مجمع اقداماتی را برای حمایت از مردم مظلوم یمن و مسلمانان میانمار انجام داده است، اظهار کرد: ما با موسسات حقوقی اروپایی در ارتباط هستیم و شکایت هایی نیز جهت اعتراض به فاجعه های رخ داده تنظیم خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مجمع جهانی اهل بیت، امسال و سال های گذشته در موضوع راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اقدامات مثبتی انجام داده است، امسال هم چادرهایی در مناطق مختلف در مسیر راهپیمایی برای زائران اربعین با عنوان مجمع جهانی اهل بیت ایجاد خواهد شد.

آیت الله اختری ادامه داد: همچنین امسال در نظر داریم همایشی پس از اربعین تشکیل برگزار کنیم؛ قرار است حدود صد نفر مهمان خارجی از 50 کشور جهان در این مراسم حضور یابند. این همایش به عنوان اقدامی فرهنگی انجام می شود و پایه گذاری برای اقدامات فرهنگی در سال های آینده است.

وی خاطر نشان کرد: عنوان همایش امسال «ابعاد انسانی نسبت امام حسین(ع)» بوده و این همایش در قالب یک مراسم علمی است که نخبگان در آ ن حضور دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: