هاشمی در جمع خبرنگاران:

انتخاب استانداران جدید در حال انجام است/تهران نیازمند برپایی ستاد بحران ملی است

کدخبر: 2128437

قائم مقام وزیر کشور گفت: کار انتخاب استانداران جدید در حال انجام است، امیدواریم با هماهنگی با رئیس جمهور، استانداران انتخاب شوند.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، سید حسین هاشمی قائم مقام وزیر کشور در حاشیه دومین کنفرانس ملی پدافند غیرعامل و پیشرفت پایدار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همایش امروز پیشرفت پایدار با توجه به رویکرد مردمی بود. ما هرچه نقش اصلی را به مردم دهیم به طور یقین نتیجه بهتری می گیریم.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل سرمایه های ملی و زندگی مردم را ایمن سازی و بستری برای کارهای بزرگ ملی ایجاد می کند که در شرایط مطلوب به توان از آن استفاده کرد.

هاشمی با بیان اینکه باید کاری کنیم که مردم به زبان ساده بفهمند پدافند غیرعامل چیست، افزود: وقتی مردم با زبان ساده پدافند غیرعامل را درک کردند خودشان از حامیان اصلی اجرایی شدن حتی در بخش زندگی شخصی، محله، محل کار و دستگاه ملی و پروژه های اساسی کشور می شوند.

قائم مقام وزیر کشور گفت: رسانه ها باید در این رابطه نقش اصلی خود را ایفا کنند، زیرا نقش پدافند غیرعامل می تواند سرمایه ملی را برای کشور ایمن سازی کند که کاری مهمی است و فقط از عهده رسانه ها برمی آید.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم جایگاه پدافند غیرعامل را که بحث بسیار مهم و کلیدی است، نهادینه کنیم، تصریح کرد: باید همه مردم نسبت به این کار توجه بیشتری داشته باشند. باید درباره پدافند غیرعامل حساس باشیم.

هاشمی ادامه داد: بنده در دوران استانداری تهران بازدیدی از ستاد بحران تهران داشتم امکانات خوبی داشت اما محاسبه کردم دیدیم که این امکانات برای یک شهر بیشتر از 500 هزار نفری جوابگو نیست.

قائم مقام وزیر کشور افزود: برای بار دوم نیز بازدید انجام دادم و با وزیر کشور صحبت کردم، وی نیز بازدید کردند و به این نتیجه رسیدیم که تهران نیازمند برپایی ستاد بحران ملی است که هم به کشور و هم به تهران خدمات رسانی کند.

وی گفت: 40 هکتار زمین در جنوب مرقد حضرت امام (ره) و 100 هکتار در جنوب غربی فرودگاه امام (ره) مشخص کردیم و تمامی کارهای قانونی آن انجام شده است، امیدواریم هرچه سریعتر کار خود را شروع کند زیرا این مرکز یک ضرورت در تهران است تا بتواند هم نقش ملی و شهری خود را ایفا کند.

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه استانداران باقی مانده چه زمانی تعیین می شوند، خاطر نشان کرد: کار انتخاب استانداران جدید درحال انجام است. امیدواریم با تدبیر وزیر کشور، هماهنگی با رئیس جمهوری استانداران به زودی انتخاب شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: