معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران:

ارائه لایحه افزایش پاداش بخشودگی در ساخت‌وساز تا ۳۵ درصد

کدخبر: 2128404

معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران، گفت: برای اینکه مطالبات شهرداری به خوبی اخذ شود طرح افزایش پاداش بخشودگی تا ۳۵ درصد را ارائه کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار شهری و رفاهی خبرگزاری فارس، سمیع الله حسینی مکارم در چهاردهمین جلسه شورای شهر تهران در رابطه با ارائه لایحه مجوز تقسیط و چگونگی اخذ مطالبات شهرداری با افزایش پاداش بخشودگی تا 35 درصد، گفت: هدفمان از ارائه این لایحه ترغیب افراد برای پرداخت بدهی و ضرایب خود است تا این روند تسهیل یابد و این در فرآیند ساخت وساز نیز مؤثر خواهد بود.

وی ادامه داد: چون قبلاً مطالعه دقیقی بر روی این طرح انجام نشده با عدم استقبال آن مواجه شدیم اما مجدد باید روی آن کار شود تا حقوق شهر و سازندگان ساختمان ها استیفا شود.

مکارم ادامه داد: اگر در زمینه هزینه ساخت وسازها پافشاری کنیم در بحث اخذ مطالبات شهرداری مؤثر خواهد بود و اگر این گونه نشود تأثیرات تورمی در پی خواهد داشت.

معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران با اشاره به اینکه این لایحه بر اساس طرح تفصیلی نوشته شده، گفت: در سال های گذشته نرخ تثبیت و درآمد حاصل از آن برای شهرداری 2 هزار میلیارد تومان بود و تا سال قبل این رقم 2400 میلیارد تومان بوده است. این رقم تا شهریور ماه 1300 میلیارد تومان بوده و پیش بینی می شود اگر رقم تثبیت را برداریم هزار تا 1200 میلیارد تومان درآمد حاصل از آن خواهد بود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: