موفقیت ۷۰ درصدی شرکت‌های نوپا در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

کدخبر: 2128400

سرپرست جذب و پذیرش شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان این‌که درحالی درصد موفقیت شرکت‌های نوپا در شهرک به حدود ۷۰ درصد می‌رسد که این میزان در خارج از این محدوده، ۳۰ درصد است، گفت: برای ورود به مرکز رشد سه شرط داشتن ایده نو با قابلیت تجاری‌سازی، برنامه کسب‌وکار و تیم و مدیریت خوب لازم است.

لیلا خدابنده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به برخی فعالیت‌های این شهرک در جهت ایجاد و حمایت از اشتغال، اظهار کرد: در حال حاضر در حدود چهار هزار نیروی تمام وقت داریم که همگی آن‌ها فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند. وی با بیان اینکه امروز پارک‌های علم و فناوری، پارک علمی کودکان، چندین مرکز رشد و مراکز خلاقیت و شکوفایی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر هستند، اضافه کرد: این شهرک در دو بخش مرکز رشد و پارک علم و فناوری توانایی پذیرش دارد که البته پذیرش در مراکز رشد به دو بخش پذیرش در دوره رشد مقدماتی و پذیرش در دوره رشد تقسیم‌بندی می‌شود. مسئول جذب و پذیرش شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، گفت: در روند پذیرش مرحله رشد مقدماتی، تیم یا هسته تشکیل‌دهنده، ایده‌ها به ثبت رسیده و بازار کار شناسایی می‌شود، لذا این مرحله نقش بسیار تأثیرگذاری در ایجاد ثروت از علم ایفا می‌کند و راه را برای ایجاد اشتغال هموارتر می‌سازد. پس از طی موفق مراحل رشد مقدماتی، تیم‌ها و شرکت‌ها به دوره رشد وارد می‌شوند که در این بخش، حمایت‌ها گسترش‌ یافته و اقدامات با دید کارشناسی و علمی پیگیری می‌شود. وی با بیان اینکه در حالی درصد موفقیت شرکت‌های نوپا در شهرک به حدود 70 درصد می‌رسد که این میزان در خارج از این محدوده 30 درصد است، تأکید کرد: برای ورود به مرکز رشد سه شرط داشتن ایده نو با قابلیت تجاری‌سازی، برنامه کسب‌وکار و تیم و مدیریت خوب لازم است. خدابنده شناخت بازار، آشنایی با رقبا و بررسی دقیق شرایط و مشکلات، برنامه‌ریزی برای تولید و بازاریابی و فروش، انجام محاسبات اقتصادی و توجه به جذب منابع مالی و سرمایه‌گذاران را از ویژگی‌های یک برنامه کسب و کار مناسب برشمرد و افزود: شرکت‌هایی که در شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان مشغول فعالیت هستند، از حمایت‌های ویژه‌ای برخوردار می‌شوند که از آن جمله می‌توان به اعطای تسهیلات ویژه معافیت‌های مالیاتی، خدمات پشتیبانی، ارائه مشاوره‌های تخصصی و کمک به جذب سرمایه‌گذاران و ... اشاره کرد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: