با مشارکت دانشجویان برگزار می شود؛

برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی ایران در آبان ماه

کدخبر: 2128333

انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران ششم آبان ماه ۹۶ برگزار می شود و دانشجویان می توانند در روزهای ۲۵، ۲۶ و ۲۹ مهرماه نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ایران پیرو آیین­ نامه شورای صنفی دانشجویان و به منظور تقویت زمینه‌­های همفکری و مشارکت دانشجویان در امور صنفی و حفظ و پیگیری حقوق و حریم دانشجویی، انتخابات میان دوره­ ای شورای صنفی - رفاهی دانشجویان را در واحدهای دانشگاهی که شورای صنفی در آنها تشکیل نشده، برگزار می کند.

انتخابات میان دوره­ ای شورای صنفی دانشجویان در دانشکده­ های پزشکی، علوم توانبخشی، پردیس بین­ الملل و خوابگاه امام علی (ع) برگزار نمی­ شود.

مدت زمان اعتبار این شورا تا اردیبهشت ماه ۱۳۹۷، زمان برگزاری انتخابات سالانه شورای صنفی همه واحدهای دانشگاهی است.

تابعیت جمهوری اسلامی ایران، التزام به قانون اساسی و ولایت فقیه، نداشتن مسئولیت و عضویت در شورای صنفی مرکزی تشکل های اسلامی و سیاسی در داخل دانشگاه، نداشتن بیش از یک ترم مشروطی آموزشی از جمله شرایط داوطلبان عضویت در شورای صنفی دانشجویان است.

هر دانشجو صرفاً می تواند فقط در یک شورای صنفی واحد دانشگاهی عضویت داشته باشد و مدت باقی مانده از دوران تحصیل دانشجو با احتساب ترمی که در آن انتخابات برگزار می شود نباید کمتر از دو ترم باشد. دانشجویان مشمول قوانین آموزش مهمان، نمی توانند عضو شورای صنفی شوند.

مدارک مورد نیاز ثبت نام داوطلبان شامل اصل و کپی کارت دانشجویی، اصل و کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه، یک قطعه عکس ۴*۳ و تکمیل فرم ثبت نام است.

دانشجویان داوطلب متقاضی شورای صنفی واحد خوابگاه ها می توانند به «دفاتر خوابگاههای دانشجویی» و دانشجویان داوطلب متقاضی شورای صنفی واحد دانشکده ها می توانند به «دفاتر معاونت دانشجویی فرهنگی دانشکده» مراجعه کنند.

دانشجویان می توانند در روزهای سه شنبه ۲۵ مهر، چهارشنبه ۲۶ مهر و شنبه ۲۹ مهر در ساعات ۱۷ تا ۱۹ عصر به دفاتر خوابگاه‌ها و ۱۰ صبح تا ۱۳ بعد از ظهر به دفاتر دانشکده ها مراجعه کنند.

به تقاضاهای واصله پس از مهلت مقرر ترتیب اثر داده نخواهد شد و در صورت به حد نصاب نرسیدن تعداد کاندیدها انتخابات مورد نظر برای آن خوابگاه یا دانشکده برگزار نمی شود.

دانشجوی متقاضی کاندیداتوری در خوابگاه­ ها باید ساکن خوابگاهی باشد که تمایل به عضویت در شورای صنفی آن خوابگاه را داشته و یا شاغل به تحصیل در دانشکده ای باشد که متقاضی عضویت در شورای صنفی آن دانشکده باشد.

حضور شخص داوطلب جهت تکمیل فرم تقاضای ثبت نام و ارائه مدارک در زمان ثبت نام و همچنین دریافت فرم ثبت نام و تحویل آن در موعد مقرر و دریافت رسید از مسئول ثبت نام الزامی است.

پس از ثبت نام اولیه دانشجویان در روزهای ۲۵، ۲۶ و ۲۹ مهر ماه ۹۶، نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان تا پایان وقت اداری روز دوشنبه اول آبان به صورت کتبی اعلام می شود و اجازه شروع تبلیغات به داوطلب داده می شود.

داوطلبان از ساعت ۹ صبح سه شنبه دوم آبان تا ساعت ۹ صبح روز جمعه ۵ آبان می توانند تبلیغات کنند.

انتخابات شورای صنفی - رفاهی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران شنبه ۶ آبان ۹۶ برگزار می شود.

تعداد اعضای اصلی و علی البدل منتخب شورای صنفی با توجه به ظرفیت جمعیت خوابگاههای دانشجویی واحدهای دانشگاهی اعلام شده است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: