/ در سینما و تئاتر چه خبر است؟/

کدخبر: 2128256

عرضه فیلم «وارونگی» در شبکه نمایش خانگی، چهارمین اجرای «کارما» و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

نمایش «گلن گری گلن» از ۷ آبان ٩٦ ساعت ١٧ در تماشاخانه پایتخت به روی صحنه می‌رود. به گزارش ایسنا،گلن گری گلن راس نوشته‌ی دیوید مامت یکی از برترین و ماندگارترین نمایشنامههای دنیا و برندهی جوایز پولیتزر" تونی" اولیویر" منتقدان نیویورک" وجامعه تئاتری وستاند می‌باشد که این بار با کارگردانی فرید رحمتی به روی صحنه می‌رود. آرمین مهدیلو،امین رقیب دوست،سپهر طهرانچی،فرید رحمتی،مهیار اسلامی،دانیال محسنی،علی اشمند،در گلن گری گلن راس نقش افرینی میکنند. این نمایش کاری از گروه تئاتر ریما است که پیش تر دو نمایش غرب غمزده و جمجمهای در کانه مارا را روی صحنه برده است.

فیلم «سیانور» و «امکان مینا» در جشنواره فیلم‌های تاریخی و نظامی ورشو به روی پرده می‌روند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های تاریخی و نظامی ورشو فیلم‌های «سیانور» ساخته بهروز شعیبی و «امکان مینا» ساخته کمال تبریزی - هر دو با پخش کنندگی بین‌المللی بنیاد سینمایی فارابی - به نمایش در می‌آیند.

گفتنی است سینمای ایران در سال‌های گذشته نیز در این جشنواره موضوعی، با فیلم‌هایی چون «شب واقعه» ساخته شهرام اسدی، «ملک سلیمان» ساخته شهریار بحرانی و «تا آمدن احمد» ساخته صادق صادق دقیقی به جوایز این رویداد سینمایی دست یافته است.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های تاریخی و نظامی ورشو از ۱ تا ۵ آبان سال جاری در کشور لهستان برگزار می‌شود.

فیلم سینمایی «وارونگی» عرضه شد

فیلم سینمایی «وارونگی» ساخته بهنام بهزادی توسط شرکت تصویرگستر پاسارگاد وارد شبکه نمایش خانگی شد.

مخاطبان می‌توانند لوح فشرده این فیلم را از فروشگاه معتبر تهیه کرده و یا با اشتراک در سایت www.lotusplay.ir آن را به صورت قانونی تماشا و یا دانلود کنند.

این فیلم بعد از اکران در جشنواره فجر در بخش نوعی نگاه جشنواره کن، هفته فیلم‌های ایرانی در پاریس، جشنواره هامبورگ و جشنواره کمبریج نیز روی پرده رفت و مورد استقبال مخاطبان و منتقدان قرار گرفت .

در خلاصه داستان فیلم آمده: سهیل پس از چندین سال، نشانی نیلوفر را پیدا کرده و به سراغش آمده است. رابطه آنها که در گذشته ناکام مانده، حالا درآستانه شکل گیری دوباره است.

سحر دولتشاهی، علی مصفا، ستاره پسیانی، رویا جاویدنیا،علیرضا آقاخانی، شیرین یزدان بخش و ستاره حسینی، پیام یزدانی، مجتبی نم نبات،عباد کریمی بازیگران وارونگی هستند.

«آنتراکت» بهترین فیلم جشنواره نزرا فلسطین ایتالیا شد

انیمیشن کوتاه «آنتراکت» به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان در یازدهمین حضور جهانی خود، در جشنواره فیلم کوتاه نزرا فلسطین ایتالیا به نمایش درآمد و جایزه بهترین فیلم کوتاه تجربی این جشنواره را بدست آورد.

جشنواره فیلم کوتاه نزرا فلسطین (NAZRA Palestine Short Film Festival 2017) یک جشنواره موضوعی مستقل با موضوع مقاومت مردم فلسطین است. نخستین دوره این جشنواره از 26 سپتامبر تا 9 اکتبر 2017 در 5 شهر ونیز، فلورانس، رم، ناپولی و میلان کشور ایتالیا با نمایش فیلم هایی از فیلمسازان کشورهای اسپانیا، ایران، اردن، فلسطین، ایتالیا و... برگزار شد. در این دوره 24 فیلم از میان بیش از هزار اثر به بخش مسابقه راه یافتند و 5 فیلم برگزیده شدند.

«آنتراکت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان، واکنشی به کودک کشی در جهان و محصول باشگاه فیلم سوره است که پیش از این در جشنواره های خارجی انیمیشن سئول (سیکاف)، انیمیشن مستقل کره جنوبی، خیرونای اسپانیا، آلترناتیو رومانی، کوآندو تایوان، انیماموندی برزیل، انیفیلم جمهوری چک، فیلم کوتاه چین، شارجه امارات و جشنواره فیلم های ایرانی لندن به نمایش درآمد.

«آنتراکت» برگرفته از «entract» کلمه ای فرانسوی و به معنای حدفاصل بین دو پرده موسیقی است. فیلم نیز در فاصله بین دو قطعه موسیقی روایت می شود. ایده «آنتراکت» از داستان تک تیراندازی اسرائیلی است که در جریان جنگ 2014 غزه با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود ادعا کرد در یک روز توانسته 13 کودک فلسطینی را هدف قرار دهد.

عوامل انیمیشن «آنتراکت» عبارتند از نویسنده و کارگردان: سیدمحمدرضا خردمندان، کارگردان فنی و هنری: بهزاد رجبی پور، مدیر تولید: علیرضا رنجبر شورابی، مدل سازی شخصیت: محمدعلی شاکری، حسین عظیمی، مدلسازی محیطی سه بعدی: سعید خالقی، امید نژادنیک، توحید توانا، انیماتور: اعظم مهدی زاده، طراحی استوری بورد: میثم برزا، رندر و شیدینگ: علیرضا رنجبر شورابی، امید نژادنیک، سعید خالقی، کامپوزیت: محمد افشانی، کانسپت: مجتبی نادرلو، طراحی صدا و میکس: علیرضا علویان، موسیقی: حامد ثابت، تدوین: ابوذر حیدری، تهیه کننده: محمدرضا شفاه، محصول: باشگاه فیلم سوره.

چهارمین اجرای «کارما» به روی صحنه می‌رود

چهارمین و آخرین اجرای «کارما» از چهار اجرای متفاوت از یک متن به کارگردانی زری کریمی روی صحنه می‌رود.

به گزارش مشاور رسانه‌ای نمایش، پس از سه اجرای متفاوت از یک متن، چهارمین اجرا از متن «کارما» به کارگردانی زری کریمی شنبه ۲۹ مهرماه در مجموعه تئاتر پایتخت به روی صحنه خواهد رفت. گفتنی است اولین و دومین و سومین اجرای «کارما» که به کارگردانی وی روی صحنه رفت با استقبال بسیار خوب مخاطبین مواجه شده است.

«کارما» کاری است از گروه تئاتر مثلث، نمایشنامه‌ای پست مدرن با ساختاری اپیزودیک به قلم مهدی میرباقری، با این تفاوت که این‌بار چهار اجرای متفاوت با چهار گروه مجزا، به روی صحنه خواهد رفت. علاقه‌مندان می توانند روز سه‌شنبه ۲۵ مهرماه، بلیت نمایش را از سایت تیوال تهیه نمایند.

در خلاصه داستان آمده: هر کدام از آدم‌ها قصه هایی دارند که گویی هیچکس بر دیگری بی تاثیر نیست...

نقش‌خوانان به ترتیب (الفبا) برای اجرای چهارم ۲۹ مهرماه: مژگان ابوطالبی، سحر پویا، امین چوبکی، حدیثه حیدری، فرهوده شهابپور، حامد صحت، زویا علیمردانی، رامین فرهادیانی، محمد مداح، محسن مسعودی، محمد عرفان مولا قلی، مهران منصوری، سوده یحیی پور

اجرای آخر نمایش «کارما»‌، در تاریخ‌ ۲۹ مهر ساعت ۱۹ در مجموعه تئاتر پایتخت واقع در میدان فلسطین، خیابان طالقانی، بین سرپرست و فریمان، پلاک ۵۴۲ اجرا خواهد شد.

آغاز پیش فروش نمایش «بین خودمان باشد»

بلیت های سه روز پایانی نمایش آروند دشت آرای پیش فروش میشوند.

"بین خودمان باشد" عنوان تازه ترین اثر نمایشی آروند دشت آرای است که اجرای آن از هفتهی گذشته در سالن تئاتر آفتاب آغاز شده است.

با توجه به استقبال مخاطبان در روزهای آغازین این نمایش، بلیتهای سه روز پایانی هفته‌ی جاری در سایت تیوال پیش فروش خواهد شد.

متن این نمایش که پس از چهار سال مجددا به روی صحنه رفته است، توسط فارس باقری به نگارش درآمده و اجرای آن تا اواخر ماه آبان هر شب ساعت ١٩ ادامه خواهد داشت.

بین خودمان باشد قصه‌ی بازیگرانی است که حسرت ها و آرزوهای شان را بی پروا در میان تماشاگران فریاد میزنند.

اجراگران( به ترتیب حروف الفبا):

نیما انصافیان، ساناز باقری، نگین تبرا، مسعود جعفری، دیبا خاتمی، آوا درویشی، هانیه راد، فرشته رازقی، نرگس سعیدی نژاد، شهاب عباسیان، گلنوش قهرمانی، مهراد ماکویی، امین موحدی پور، میثم میرزایی، گیلدا ویشکی، امین یزدانی نژاد.عکس: کیارش مصیبی.

آغاز ماراتن در تهران

نمایش «ماراتن» به تهیه‌کنندگی مجید دری و نویسندگی و کارگردانی آرش عسکری و جمعه ۲۸ مهرماه اجرای خود را در تماشاخانه دا آغاز می کند.

ماراتن نمایشی در ژانر سورئال است که با خلق موقعیتی در لامکانی و لازمانی شکل میگیرد. موقعیتی که شاید وجود عینی نداشته باشد اما می‌توان گفت تمامی انسان ها آن را تجربه کرده‌اند.

آرش عسکری کارگردان و نویسنده این نمایش می گوید: «معمولا یکی از مشکل‌های اساسی کارهای نمایشی بخصوص در عصرحاضر، عدم توازن میان محتوای داستان و رویداد دراماتیک است. بدین معنی که معمولا کارهای نمایشی یا کشش دراماتیک را نداشته و از حیث نگه داشتن مخاطب در وضعیت تعقیب درام محوری نمایش دچار ضعف هستند یا صرفا یک موقعیت دراماتیک بوده و از لایه‌های معنایی و مفاهیم غنی بهره چندانی ندارد. حفظ این توازن که یک اثر نمایشی دارای کشش دراماتیک قوی و همچنین از نظر محتوایی، غنی و پربار باشد کار سختی است که اگر در این راه موفقیتی حاصل شود یک اثر نماشی را نسبت به سایر آثار معاصر خودش متمایز می‌کند. »

او ادامه می‌دهد: «تمامی تلاش من در نمایش ماراتن بر این بوده که این توازن حفظ شود. یعنی مخاطب با ایده محوری داستان و روند دراماتیک قصه ارتباط خوبی برقرار کند و همچنین از نظر محتوایی و معنایی تحت تاثیر قرار بگیرد.»

عسکری در مورد نمایش ماراتن توضیح می‌دهد: «نمایش ماراتن یک موقعیت خاص و سورئال دارد اما با در نظر گرفتن مولفه‌های دراماتیکی که قصه را برای مخاطب جذاب و پرکشش می‌سازد و از سویی دیگر نیز تلاش داشته از نظر مفهومی و معنایی مخاطب را با مسایل بنیادین خود روبه رو کرده و اجازه می‌دهد که جریان سیال ذهن در اذهان مخاطبان شکل بگیرد و در نتیجه احتمالا میتواند طیف های وسیعی از مخاطبان را با خود همراه سازد . همچنین در لایه‌ای دیگر از داستان نمایش ماراتن مخاطب درگیر برخی از دغدغه‌ها و مفاهیم معاصر خود می‌شود. مفاهیمی که به صورت روزمره با آن ها درگیر است و اینبار در یک موقعیت سورئال در یک لامکانی و لازمانی خاص و دراماتیک بار دیگر با آن رو به رو می شود.»

عسکری حضور در نمایش‌های شبنامه، کالیگولا، بار خیابان هفتم، عروج سپید،‌ خواب زرد، شهربانو، خوابیدن زیر صفحه حوادث روزنامه، چای تلخ، بیست و چهار، رد پای پشت پنجره و... را در کارنامه هنری خود دارد.این نمایش از ۲۸ مهر تا ۱۸ آبان ماه هر شب به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹:۱۵ در تماشاخانه دا روی صحنه خواهد بود.

زهرا آقایی، شیلا توکلی، محمد کامرانی بدر، مجید دری، محمد سادات هندی، زهرا خندان، پرستو بیرانوند، مریم سعیدیان در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. از عوامل این نمایش می‌توان به مجید دری (تهیه کننده)، شایان خاکبازان، فاطمه نصیری، ایراندخت لاهوتی (دستیاران کارگردان)، رها عادلی(منشی صحنه)، مهدیه گلرو (برنامه ریز)، عاطفه اصلانی (مدیر صحنه) سید احمد حسینی (مدیر صحنه)، علیرضا حاجیان(اجرای دکور)، فرشید قاسمی(مدیر فنی)، هیوا امین زاده (طراح گریم)، پرستو بیرانوند، میرا قربانی فر، مسعود باستانی، فاطیما فردوس (گروه روابط عمومی)، کیا رستار (عکاس)، مهدی مجیدی (طراح پوستر و بروشور) ابوذر عزیزی (ساخت تیزر) اشاره کرد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: