نماینده پارلمان افغانستان:

دولت افغانستان در قبال حمایت برخی سفارتخانه‌های خارجی از داعش سکوت کرده است

کدخبر: 2128234

نماینده پارلمان افغانستان اعلام کرد : سفارتخانه‌های تعدادی از کشورهای خارجی در کابل از گروه تروریستی داعش در افغانستان حمایت می‌کنند اما دولت سکوت اختیار کرده است.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالرحمان رحمانی» نماینده ولایت بلخ در صحن علنی پارلمان افغانستان هشدار داد: برنامه های بزرگی برای تقویت گروه تروریستی داعش در این کشور جریان دارد.

وی افزود: سفارتخانه های تعدادی از کشورهای خارجی در کابل برنامه هایی را برای حمایت از گروه تروریستی داعش در افغانستان در حال اجرا دارند.

رحمانی تصریح کرد: درباره دخالت سفارتخانه های دو کشور خارجی در تقویت داعش مدارک و شواهدی نیز در اختیار دارد.

نماینده پارلمان افغانستان گفت: گروه تروریستی داعش در افغانستان توسط بالگردهای نظامی حمایت تسلیحاتی می شوند اما دولت افغانستان سکوت اختیار کرده است.

وی اظهارداشت: تاکنون حدود 26 خانواده از گروه تروریستی داعش وارد خاک افغانستان شده اند و احتمال این وجود دارد تا سرکردگان ارشد این گروه تروریستی نیز وارد این کشور شوند.

رحمانی هشدار داد: اگر حکومت وحدت ملی برای تامین امنیت و تغییر در وضعیت این کشور اقدامی نکند، مردم خودشان برای جلوگیری از جنگی خونین دست به کار خواهند شد.

اخیرا وزیر دفاع روسیه نیز گفته بود: گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه در حال شکست است و احتمال دارد که افغانستان محل بعدی استقرار این گروه تروریستی باشد.

چندی قبل نیز سخنگوی وزیر دفاع افغانستان گفته بود که گروه تروریستی داعش در این کشور از سوی جریان های در داخل پاکستان حمایت می شوند.

از سوی دیگر رئیس سابق امنیت ملی افغانستان معتقد است: گروه تروریستی داعش در افغانستان برای اهدافی بزرگ نمایی می شود درحالیکه جایگاهی در بین مردم این کشور ندارد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: