نشست عمان بدون حضور طالبان آغاز شد

نشست چهارجانبه صلح افغانستان و جای خالی «طرف مقابل» در مذاکره

کدخبر: 2128224

نمایندگان کشورهای آمریکا، پاکستان چین و افغانستان در حالی نشست چهارجانبه در خصوص صلح در افغانستان را آغاز می‌کنند که طالبان نماینده ای در این مذاکرات ندارد.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از جیو تی وی نشست چهارجانبه کشورهای آمریکا پاکستان چین و افغانستان در خصوص ایجاد صلح پایدار در افغانستان ومذاکره به طالبان امروز در عمان برگزار خواهد شد.

گزارش ها حاکی است نخستین موضوعی که سران کشورهای شرکت کننده در مورد آن رایزنی خواهند داشت شیوه وارد کردن طالبان در جریان این مذاکرات است.

تهمینه جنجوعه قائم مقام وزیر امور خارجه پاکستان که در راس تیمی سیاسی و نظامی به نمایندگی از اسلام آباد در این نشست حضور پیدا کرده است در مورد دیدگاه های کشورش سخن گفته و به بیان راهکارهای پیشنهادی خواهد پرداخت.

گفتنی است آلیس ویلز نماینده ویژه آمریکا در خصوص پاکستان وافغانستان از سوی کاخ سفید در این نشست حاضر می شود و حکمت خلیل کرزی و دونگ به ترتیب نمایندگان افغانستان و چین خواهند بود.

آخرین نشست مشترکی این چهار کشور در خصوص صلح افغانستان داشتند به 18 می سال 2016 بر می گردد و پس از آن به دلیل کشته شدن ملا اختر منصور رهبر طالبان در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی این مذاکرات کاملا متوقف شده بود.

این درحالی است که طی ماه گذشته میلادی ترامپ پاکستان را متهم به حمایت از تروریست های فعال در خاک افغانستان کرده بود و همین باعث ایجاد تنش های فراوانی در روابط واشنگتن و اسلام آباد شده بود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: