جدیدترین تحولات میدانی یمن/

پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان شَبوه

کدخبر: 2128220

منابع یمنی از پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در استان شبوه خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در ادامه پیشروی های خود، منطقه العکده و ساختمان دادگاه در شرق بخش عسیلان در استان شبوه در جنوب شرق این کشور را به کنترل خود در آوردند.

در پی عملیات های نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در جنوب غرب استان تعز، 13 تن از مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستفعی این کشور کشته و یا زخمی شدند.

یک منبع نظامی یمنی گفت که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، مواضع مزدوران منصور هادی در تپه 12 در شرق چهار راه مَوزَع را هدف حمله غافلگیر کننده خود قرار دادند. نیروهای یمنی همچنین مواضع مزدوران منصور هادی در کوه ریشان را هدف حملات مشابهی قرار دادند.

شماری از نظامیان سودانی در پی انفجار یک مین که خودروی آن ها را در منطقه الهاملی در بخش موزع استان تعز هدف قرار داد، کشته و یا زخمی شدند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین موفق شدند مواضع مزدوران منصور هادی در تپه القناصین مشرف بر شهر نجران را هدف حملات خود قرار دهند و این در حالی است که جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی به منظور جلوگیری از پیشروی نیروهای یمنی و پشتیبانی از مزدوران، بارها این منطقه را بمباران کردند.

از سوی دیگر دو تن از مزدوران منصور هادی، به ضرب گلوله تک تیراندازان نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در وادی شواق در بخش الغیل در شمال غرب استان الجوف، به هلاکت رسیدند.

7 تن از مزدوران رئیس جمهور فراری یمن نیز در درگیری با نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در تپه المطار و منطقه المخدره در بخش صِراوح در غرب استان مارب به هلاکت رسیدند.

یک منبع نظامی گفت که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، پیشروی نظامیان سعودی به سمت کوه استراتژیک الشُرفه مشرف بر شهر نجران از سمت جنوب را متوقف کردند که در پی این عملیات، شماری از نظامیان سعودی کشته شدند.

نیروهای یمنی با موشک های کاتیوشا، استحکامات نظامیان سعودی در پادگان رجلا و مرکز فرماندهی الفواز و دو پایگاه اللسان و المخروق در نجران عربستان را در هم کوبیدند که در پی آن شماری از آن ها کشته و یا زخمی شدند.

از سوی دیگر نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، مراکز تجمع نظامیان سعودی در پایگاه جبل الدخان در جیزان را هدف حملات توپخانه ای خود قرار دادند.

در پی عملیات کمین منحصر به فرد نیروهای یمنی 5 نظامی سعودی کشته شدند.

در مقابل جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی، بخش های کِتاف، الظاهر و باقم در استان صعده را آماج حملات خود قرار دادند. ائتلاف متجاوز سعودی همچنین، مناطق مختلفی از بخش مرزی مُنبه در غرب استان صعده را هدف حملات راکتی و توپخانه ای خود قرار داد.

طی ماه های گذشته، ارتش و کمیته های مردمی یمن حملات خود به مواضع متجاوزان و مزدوران آنها در جبهه های مختلف را تشدید کردند.

این در حالی است که در ماه سپتامبر، مواضع متجاوزان در نجران، عسیر، و جیزان شاهد بیشترین عملیات ارتش و کمیته های مردمی یمن بودند که در پی آن خسارات سنگینی به ارتش سعودی و تجهیزات جنگی مختلف آن وارد شد.

نیروهای یمنی همچنین در ماه گذشته میلادی علاوه بر انجام حملات زمینی، حملات موشکی خود به مواضع متجاوزان را نیز تشدید کردند که در پی این حملات، خسارات سنگینی به ائتلاف متجاوز سعودی وارد آمد.

این در حالی است که رسانه های رژیم سعودی اخیراً به کشته شدن بیش از 57 افسر و سرباز این رژیم در یمن طی ماه سپتامبر جاری اعتراف کرده اند.

در مقابل جنگند ه های ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران نیز هر روز مناطق مسکونی یمن و زیرساخت های این کشور را هدف حملات هوایی، زمینی و دریایی قرار می دهند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: