ماکرون: هر مهاجر غیر قانونی مجرم اخراج می‌شود/ رهبر تمام فرانسوی‌ها هستم

کدخبر: 2128180

امانوئل ماکرون با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهوری همه مردم فرانسه است، انتقاد اپوزیسیون را مبنی بر اینکه سیاست‌هایش به نفع اقشار ثروتمند است، رد کرد و از هم‌میهنان خود خواست تا رویکرد مثبتی نسبت به موفقیت داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در ماه‌های ابتدایی ورودش به الیزه اعتراضات خیابانی برای لغو قوانین کار را به چالش کشید و در راستای لغو مالیات اقشار مرفه و قطع کمک‌های وابسته به مسکن حرکت کرد. سبک بی‌محابای ماکرون گاها منجر شده تا او اتهاماتی درباره تحقیر طبقه کارگر را رد کند، اما رئیس‌جمهوری فرانسه می‌گوید به عنوان یک رهبر "مسائل را همانگونه که هست" بیان می‌کند.

ماکرون ۳۹ ساله با پیروزی خود در انتخابات توانست احزاب سیاسی اصلی فرانسه را به حاشیه براند و تقسیم سنتی راست و چپ کشورش را از بین ببرد و در اولین سخنرانی تلویزیونی از زمان روی کار آمدن در ماه مه تلاش کرد تا اطمینان رای‌دهندگان جناح چپ را هم جلب کند.

او گفت: ما مراقب فرانسه‌ای هستیم که اوضاع در آن به خوبی پیش نمی‌رود. من همان کاری را انجام می‌دهم که حین کمپین‌های انتخاباتی گفته بودم.

ماکرون همچنین گفت اصلاحات در مورد بیمه بیکاری فرانسه و سیستم‌های آموزش حرفه‌ای، که در چند هفته آینده مورد بحث قرار می‌گیرند، به کسانی که بیشترین نیاز را دارند کمک می‌کند و همزمان به تحرک و شایستگی اجتماعی تشویق می‌کند.

رئیس‌جمهوری فرانسه که از زمان انتخاب محبوبیتش به شدت کاهش یافته است، می‌گوید هدف از لغو مالیات ثروتمندان کمک به حفظ ثروت در فرانسه و تشویق ثروتمندان به سرمایه‌گذاری بوده است. او افزود: برای اینکه جامعه‌امان بهتر شود، ما به مردمی احتیاج داریم که موفق باشند. نباید به آنها حسودی کنیم و باید بگوییم فوق‌العاده است.

اظهاراتی به این سبک منجر شده است تا مخالفان به او برچسب "رئیس‌جمهوری قشر ثروتمند" بزنند. ماکرون همچنین درباره تحولات بین‌المللی گفت، به رغم اختلاف‌نظرها با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بر سر ایران به همکاری با این میلیاردر جمهوری‌خواه ادامه می‌دهد. او گفت: من دائما با رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس هستم چرا که وظیفه من است و راه درست این است زیرا او رهبر یک ابر قدرت است و بنابراین لازم است که او را به این شراکت و چند جانبه‌گرایی محکم کنیم.

ماکرون گفت که در "موعد مقرر" به تهران سفر خواهد کرد اما افزود: ما باید با ایران در فعالیت بالستیک آن، موشک‌هایی که پرتاب می‌کند و هسته‌ای نیستند و اقدامات ایران در این منطقه سخت‌تر برخورد کنیم.

رهبر جوان فرانسه یکشنبه همچنین گفت مهاجران غیرقانونی را که مرتکب جرم شده باشند، از فرانسه اخراج خواهد کرد. او افزود: حتی بدون قانون جدید هم ما می‌توانیم تدابیر سخت‌تری در نظر گرفته و مهاجرانی غیر قانونی را در صورتی که آنها مرتکب جرم شوند، اخراج کنیم. جرم آنها ممکن است هر چیزی باشد. تاکنون هر کاری لازم بوده، انجام ندادیم و از این به بعد اوضاع تغییر می‌کند.

رئیس‌جمهوری فرانسه همچنین در مصاحبه با روزنامه آلمانی اشپیگل خواستار پایان یافتن "جنگ داخلی اروپایی" شد و گفت که دموکراسی‌های مدرن اروپا به "قهرمانان سیاسی جدید" نیاز دارند. او همچنین ظهور ناسیونالیسم راست افراطی را کم اهمیت دانست.

او گفت: من خواستار تجدید رویای اروپایی و احیای ترقی‌خواهی هستم. من از رهبران اروپایی می‌خواهم تا در راستای برقراری اتحاد، دموکراسی و حق حاکمیت در اروپا تلاش کنند. اجازه دهید این جنگ داخلی اروپایی خاتمه یابد؛ امری که نمی‌خواهیم به آن اذعان کنیم. همچنین باید از مقایسه خودمان در هر زمینه با همسایگانمان و اینکه آیا ما بهتریم یا آنها خودداری کنیم.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: