اعتراض متفاوت نخستین سیاستمدار مسلمان استرالیایی به سیاست‌های ضدمهاجرتی ترامپ

کدخبر: 2128164

تنها نماینده مسلمان پارلمان استرالیا ضمن انتقاد از سیاست‌های ضدمهاجرتی «دونالد ترامپ» علیه مسلمانان اعلام کرد او نیز به آمریکا سفر نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سیدنی هرالد؛ «اد هوسیچ»، تنها نماینده مسلمان پارلمان استرالیا ، از اعضای حزب کارگر است و در جلسه امروز پارلمان نسبت به قانون ضد مهاجرتی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، علیه مسلمانان به شدت انتقاد کرد.

«هوسیچ» دارای والدینی اهل بوسنی است که سالها پیش به استرالیا مهاجرت کردند و عنوان نخستین سیاستمدار مسلمان این کشور را از آن خود کرد.

وی در انتقاد از سیاست خصمانه رئیس جمهور آمریکا علیه مسلمانان طی جلسه امروز پارلمان، اظهار کرد: افرادی که مانند من مسلمان هستند و بر عقیده خود استوارند، از سوی ترامپ مورد تحریم مسافرتی قرار گرفته اند. تا زمانیکه این قانون شرم آور در آمریکا اجرا می شود، من نیز به این کشور سفر نخواهم کرد. برایم قابل باور نیست که در کشور بزرگی مانند آمریکا چنین قانونی به اجرا درآمده است و مردم به دلیل عقاید بنیادین خود، پس زده می شوند.

«هوسیچ» یکی از طرفداران ورزش بسکتبال است و از سال 2005، دست کم یک بار در سال برای تماشای مسابقات بسکتبال ان بی اِی به آمریکا سفر کرده است؛ اما اخیرا از تصمیم ترامپ به شدت عصبانی شده و قصد دارد دیگر به آمریکا سفر نکند.

«هوسیچ» در ادامه افزود: فکر می کنم این کار اشتباه است. کشوری که تا این اندازه مدعی رعایت آزادی های فردی است، چطور می تواند انسان ها را به دلیل عقاید مذهبی شان به عقب براند؟

قرار است سومین دور از محدودیت های مسافرتی آمریکا در روز چهارشنبه و بوسیله دولت ترامپ اجرایی شود. این محدودیت ها در دور دوم شامل هشت کشور ایران، لیبی، سومالی، سوریه، یمن، چاد، کره شمالی و ونزوئلا می شد.

افراد دارای تابعیت این کشورها از سفر به آمریکا منع می شوند و سخت گیری های مهاجرتی بر آنها اعمال خواهد شد. این درحالیست که در تعدادی از ایالت های آمریکا، قاضی های فدرال خلاف نظر ترامپ رای داده و شرایطی را برای سفر این افراد به آمریکا فراهم کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: