امیری در گفت‌و‌گو با تسنیم:

اعتراض به عدم معرفی وزیر علوم محل اشکال نیست

کدخبر: 2128125

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: اگر موقعی معرفی وزیر مربوطه از سقف ۳ ماه بگذرد،‌ محل اشکال است.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت و گو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این سوال که عدم معرفی وزیر علوم صدای اعتراض جامعه علمی کشور به خصوص رئیس جهاد دانشگاهی را نیز در آورده و چرا تا این لحظه رئیس جمهور اقدام به معرفی وزرای علوم و نیرو نکرده؟ گفت: اگر موقعی معرفی وزیر مربوطه از سقف 3 ماه بگذرد، بله محل اشکال است، اما وقتی قانون این اجازه را به رئیس جمهور می دهد بنابراین هیچ ایرادی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از نمایندگان مجلس عدم معرفی وزیر علوم را تخلف دولت و آقای رئیس جمهور می دانند، اظهار داشت: خیر، اینگونه نیست؛ از جهت قانون اساسی اگر وزارتخانه ای وزیر نداشته باشد رئیس جمهور می تواند به مدت سه ماه برای آن سرپرست تعیین کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: براساس قانون آئین نامه داخلی مجلس به هر دلیلی وزارتخانه ای فاقد وزیر باشد با سرپرستی اداره می شود، منتهی با سقف 3 ماه.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام حسن روحانی در تاریخ 17 مرداد اسامی 17 وزیر کابینه را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد که در بین آنها هیچ نامی برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب نشده بود، بر همین اساس وزیر نیرو هم موفق به کسب رای اعتماد نمانیدگان مجلس نشد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: