ذوالفقاری در گردهمایى دست اندرکاران برگزارى مراسم اربعین:

ورود زائران بدون روادید به عراق ممنوع است/ استانی شدن برنامه‌های اربعین در دستور کار است

کدخبر: 2128116

رئیس ستاد اربعین گفت: دولت عراق برنامه ریزى سنگینى براى تامین امنیت زائران انجام داده است و ورود زائران بدون روادید به عراق ممنوع است.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، حسین ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین در گردهمایى دست اندرکاران برگزارى مراسم اربعین که صبح امروز دوشنبه (24 مهر) در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: دولت عراق برنامه ریزى سنگینى براى تامین امنیت زائران انجام داده است و ورود زائران بدون روادید به عراق ممنوع است.

وی افزود: باید از همین امروز با استفاده از رسانه ملی برای برقراری نظم تلاش و مردم را توجیح کنیم.

رئیس ستاد اربعین تاکید کرد: همه ما می خواهیم شرکت در اربعین براى زائران رایگان باشد، اما هرکارى الزاماتى دارد و زائران باید براى شرکت در اربعین روادید تهیه کنند، رعایت قوانین و مقررات مورد تاکید مقام معظم رهبرى و مراجع است.

ذوالفقاری تصریح کرد: ما باید مراسم اربعین و خدمات دهی را مدیریت کنیم، همچنین باید به مردم واقعیت ها گفته شود، نقش حاکمیت تامین نظم و امنیت و بهداشت در داخل کشور است.

وی ادامه داد: ما یک هماهنگی در سطح ملی برای اربعین داریم، این هماهنگی به معنی هم افزایی است، ما در عراق ستاد اربعین را به ریاست سفیر کشورمان داریم و همه باید با هماهنگی با ستاد عراق انجام وظیفه کنیم.

رئیس ستاد اربعین بیان کرد: مشی آینده ما این است که برنامه های اربعین را استانی کنیم و فقط در برخی موارد کار در مرکز هماهنگ شود، می خواهیم کاری کنیم تا ستاد مرکزی فقط نقش مدیریت را داشته باشد و سایر امور در استان ها انجام شود.

ذوالفقاری گفت: در استان هایی که مسیر عبوری زائران هستند استانداران 50 درصد تمرکز خود را بر موضوع اربعین قرار داده اند، ٣ استان اصلی مسئول اجرایی میدانی این مراسم هستند، بر این اساس از استانداران می خواهیم در طول مراسم جلسات رفع نواقص را برگزار کنند.

وی گفت: قرار شد در مرز ها یک تیم از ایران با مسئول و یک تیم از عراق با مسئول مشخص برای انجام کار ها حضور داشته باشند.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: