منزل به منزل با کاروان اربعین حسینی/۱۵

تمامی هزینه‌های اسکان و تغذیه زائران ایرانی مردمی است

کدخبر: 2128082

معاون مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه همه هزینه‌های تغذیه و اسکان موکبهای ایرانی از سوی مردم تهیه می‌شود، گفت: تمامی کمک‌ها به غیر از زیرساختها از سوی مردم و با نذورات آنها تهیه می‌شود و هیچ کمکی دولتی صورت نمی‌گیرد.

یوسف افضلی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران پویا درباره نحوه جمع آوری کمکها و نذورات مردمی برای زائران اربعین حسینی اظهار کرد: مردم می توانند از طریق شماره حسابهایی که در مراکز استانهای ستاد عتبات عالیات اعلام شده است به کمک و اهدای نذورات خود برای ایام اربعین حسینی بپردازند.

وی ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات مسئولیت کمیته اسکان، تغذیه و مشارکتهای مردمی را در ایام اربعین بر عهده دارد و طبق برنامه ریزی نحوه ارائه تهسیلات، نذورات و کمکها به موکبها از طریق این کمیته است اما در این میان کمکها و نذورات از سوی موکب داران هم جمع آوری می شود.

معاون هماهنگی و مشارکت های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه موکب های ما امسال پروانه و شناسنامه دارند، تصریح کرد: در برخی مواقع این موکبها نیز درخواست دریافت نذورات برای اربعین را به مردم اعلام می کنند و ما مانع آنها نمی شویم.

به گفته افضلی، اگر مسئله و مشکل خاصی از سوی موکبهای فاقد شناسنامه و بدون مجوز صورت گیرد به طور قطع برخورد خواهیم کرد و مردم نیز در زمان کمک و اهدای نذورات دقت لازم را به موکبها و شناسنامه دار بودن آنها داشته باشند.

وی با بیان اینکه تمامی کمکها و نذورات اربعین حسینی به صورت مردمی است، گفت: تمامی هزینه های پذیرایی، استراحت و اسکانها از سوی مردم متبرع انجام می گیرد و هیچ هزینه دولتی در این رابطه انجام نمی گیرد.

معاون هماهنگی و مشارکت های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: تنها شاید هزینه زیرساختها و راه اندازی آنها از سوی مسئولان امر در ستاد مرکزی اربعین حسینی انجام بگیرد اما غالب هزینه ها از سوی مردم و با نذورات آنها پرداخت می شود.

گفتنی است، امسال بیش از یک هزار و 400 موکب ایرانی طی مدت 20 روز حدود 120 میلیون پرس غذا را تقدیم زائران اربعین حسینی خواهند کرد که تمامی هزینه های آن از سوی مردم پرداخت می شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: