معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در جمع مدیران دانشگاه علوم پزشکی قم:

منابع جاری برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی کافی نیست

کدخبر: 2128076

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه برخی از دانشگاه‌های تازه تاسیس در حوزه زیرساخت‌ها مشکل دارند، گفت: منابع جاری برخی دانشگاه‌ها کافی نیست و رشد پذیریش دانشجو نسبت به رشد امکانات بیشتر است. در عین حال بایداشاره کنم در ابتدای سال ۹۳ میانگین بودجه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی ۹۰۰ هزار تومان بود اماامسال این رقم به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ارتقاء یافته است که این بدین معناست که در طول سه سال گذشته رقم تقریبا دو برابر شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در جمع مدیران فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه برخی از دانشگاه‌های تازه تاسیس در حوزه زیرساخت‌ها مشکل دارند، گفت: منابع جاری برخی دانشگاه‌ها کافی نیست و رشد پذیریش دانشجو نسبت به رشد امکانات بیشتر است. در عین حال باید اشاره کنم در ابتدای سال ۹۳ میانگین بودجه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی ۹۰۰ هزار تومان بود اماامسال این رقم به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ارتقا یافته است که این بدین معناست که در طول سه سال گذشته رقم تقریبا دو برابر شده است.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ما در ستاد وزارتخانه از سه سال قبل تلاش خود را مصروف اصلاح زیرساختها و تامین منابع انسانی و تغییر قابل توجه سرانه های فرهنگی و دانشجویی کردیم که نیاز به تعاملات وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه داشت و تلاش داریم در ۴ سال جدید دولت دکتر روحانی به اهداف مان نزدیک تر شویم.

وی بر لزوم ایجاد زیرساختهای لازم در دانشگاه های علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: مشکلات ونیازهایی در دانشگاه های علوم پزشکی به لحاظ رفاهی، صنفی، فرهنگی و... وجود دارد که قطعا با سفرهای دانشگاهی که اخیر در دستور کار قرار داده ایم، درصدد هستیم با نشست هایی که با مدیران و دبیران کانون های دانشگاه ها داریم مشکلات را به حداقل برسانیم.

فراهانی بابیان اینکه در دولت دوم دکتر روحانی مسئولیت واستراتژی ما در وزارت بهداشت این است که حضوری منسجم و قوی تری در دانشگاه ها داشته باشیم و این مراکز دانشگاهی را ارزیابی کرده و با مشکلات شان آشنا شویم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه برخی از دانشگاه‌های تازه تاسیس در حوزه زیرساخت‌ها مشکل دارند، گفت: منابع جاری برخی دانشگاه‌ها کافی نیست و رشد پذیریش دانشجو نسبت به رشد امکانات بیشتر است.

فراهانی اضافه کرد: در دولت جدید نیز به دنبال این راهبرد هستیم که در دانشگاه‌ها حضور قوی‌تری داشته باشیم و بتوانیم عملکرد چهار سال گذشته را مورد بررسی قرار دهیم تا موانع موجود را برطرف و نسبت به گذشته عملکرد بهتری داشته باشیم. معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه برخی از دانشگاه‌های تازه تاسیس در حوزه زیرساخت‌ها مشکل دارند، عنوان کرد: منابع جاری برخی دانشگاه‌ها کافی نیست و رشد پذیریش دانشجو نسبت به رشد امکانات بیشتر است و به هر میزانی که تلاش می‌کنیم نمی‌توانیم زیرساخت‌های مورد نیاز را نسبت به رشد دانشجویان تامین کنیم.

۱۰ درصد دانشجویان علوم پزشکی قم در حفظ قرآن فعال هستند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم در این نشست گفت: ‌برای گسترش فرهنگ قرآنی و رسیدن به موفقیت‌های مورد نظر در این حوزه طرح‌های مختلف را با مشارکت وزارتخانه دنبال کرده‌ایم و امروزه نزدیک به ۱۰ درصد دانشجویان در عرصه حفظ قرآن فعال هستند.

دکتر حکیم الهی ، با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی قم با وجود عمر کم دستاوردهای بسیاری داشته است، اظهار کرد: این دانشگاه با استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهر و استان قم توانسته در حوزه‌های مختلف درمان و آموزش بسیاری از کمبود را رفع کند.

وی اضافه کرد: با مدیریت جهادی برخی از مسؤولان استانی و حمایت‌های مسؤولان ملی در حوزه زیرساختی نیز توانسته به دستاوردهای مطلوبی برسیم. معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه مشکلات خوابگاه پسران قابل توجه است، تصریح کرد: خوابگاهی با ظرفیت ۵۰۰ نفر را برای دختران ایجاد و بخشی از مشکلات را رفع کردیم.

حکیم الهی از فعالیت سه تشکل مختلف به غیر از مجموعه بسیج دانشجویی یاد کرد و گفت: ‌برای گسترش فرهنگ قرآنی و رسیدن به موفقیت‌های مورد نظر در این حوزه طرح‌های مختلف را با مشارکت وزارتخانه دنبال کرده‌ایم و امروزه نزدیک به ۱۰ درصد دانشجویان در عرصه حفظ قرآن فعال هستند. حکیم الهی با اشاره به اینکه در حوزه ازدواج دانشجویان نیز فعالیت‌های کارشناسانه نیز به صورت ویژه دنبال شده است، عنوان کرد: هر چند توان مالی بسیاری نداشته‌ایم اما تا کنون توانسته فعالیت‌های قابل توجهی را رقم بزنیم. به گزارش مفدا، وی با بیان اینکه در حوزه تربیت‌بدنی نیز در برخی از رشته‌ها از جمله کاراته توانسته مدال‌های ملی را کسب کنیم، مطرح کرد: در پردیس، سالن تربیت بدنی را که نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است را داریم که به عنوان یکی از برترین سالن‌های قم مورد استفاده قرار می‌گیرد، هر چند برای تاسیسات این سالن نیازمند تامین اعتبار هستیم.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: