تنها ۲ تیم عربستانی مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را گرفتند

کدخبر: 2127862

فقط دو تیم مطرح عربستانی مجوز حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حالی که روز گذشته (شنبه) رسانه های عربستانی اعلام کردند که کمیته صدور مجوز فدراسیون فوتبال عربستان پس از بررسی درخواست 12 باشگاه برای دریافت مجوز آسیایی، با اعطای مجوز آسیایی تیم های الهلال، الاهلی، الفتح، الفیصلی و القادسیه برای فصل 18-2017 موافقت کرده و با درخواست صدور مجوز آسیایی برای باشگاه های النصر، الاتحاد، الرائد، الشباب، التعاون، الاتفاق و الباطن موافقت نکرده است، اکنون خبر می رسد که تنها دو باشگاه الهلال و الاهلی عربستان معیارهای لازم برای اخذ مجوز را داشته اند و تنها این دو تیم در فصل آینده می توانند در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کنند.

محمد السلیم، رئیس کمیته صدور مجوز باشگاهی فدراسیون فوتبال عربستان با تأیید این خبر که تنها دو باشگاه الهلال و الاهلی مجوز حضور در رقابت های فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کرده اند، گفت: کمیته صدور مجوز می خواهد که مجوز تمامی باشگاه های متقاضی را صادر کند، اما آنها براساس مقررات و قوانین خاص اداره می شوند. انتظار داشتیم که تعداد مجوزهای صادره برای باشگاه ها نسبت به فصل قبل بیشتر باشد. پنج معیار برای صدور مجوز لحاظ می شود که مهم ترین آن استاندارد مالی است و بیشتر باشگاه هایی که درخواست دریافت مجوز آسیایی داده بودند، معیار مالی را رعایت نکرده اند.

وی ادامه داد: البته باشگاه هایی که با درخواست شان موافقت نشده است سه روز فرصت دارند تا درخواست تجدیدنظر در این خصوص را بدهند، هرچند حق ارائه مدارکی جدید را ندارند و تنها براساس مدارک از پیش ارائه شده به درخواست تجدیدنظر آنها رسیدگی خواهد شد. در حال حاضر تنها دو باشگاه الهلال و الاهلی واجدالشرایط حضور در رقابت های فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا هستند و تیم هایی که پایین تر از رده هفتم جدول رده بندی لیگ هستند نیاز به تأییدیه کنفدراسیون فوتبال آسیا دارند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: