تسنیم خبر می‌دهد

۴ انحرافِ عملکردی قانون بودجه در نیمه نخست سال/ دولت از خزانه تنخواه گرفت

کدخبر: 2127487

بررسی گزارشهای عملکرد بودجه نشان می‌دهد، در ۶ماهه نخست سال دولت برای تامین هزینه‌های جاری خود، از تنخواه گردان خزانه استفاده کرده و اعتبارات مربوط به مطالبات فرهنگیان محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پویا؛ بر اساس گزارشهای عملکرد بودجه، کل درآمدهای وصول شده در شش ماهه ابتدایی سال تکافوی هزینه های جاری کشور را نکرده است و دولت ناچار شده رقم کوچکی از تنخواه گردان خزانه استفاده کند. بر این اساس در نیمه نخست سال 110.5 هزار میلیارد تومان درآمد وصول شده و 110.9 هزار میلیارد هزینه های جاری دولت بوده است.

با توجه به کاهش درآمدها، دولت پرداخت چشمگیری در بخش عمرانی نداشته است و شاهد تحرک در بخش زیرساختهای اقتصادی نبوده ایم. از ابتدای سال 96 تاکنون 16 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای پرداخت شده که شش هزار و 700 میلیارد تومان آن اعتبار تملک دارایی های مالی بوده است. این اعتبارات شامل اوراق مشارکت و اسناد خزانه می باشد.

همچنین طبق قانون بودجه سال 96 قرار بود یک درصد از هزینه های شرکتها کسر و از این محل مطالبات فرهنگیان پرداخت شود اما این درآمد محقق نشده است.

از سوی دیگر قرار بود بر اساس برنامه ششم،27صدم از 9درصد مالیات ارزش افزوده به وزارت ورزش و جوانان اختصاص یابد اما از این بخش تاکنون فقط یک میلیارد و 540 میلیون تومان به این وزارتخانه پرداخت شده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: