امروز صورت گرفت؛

افتتاح کارخانه احیای فولاد میانه

کدخبر: 2127483

کارخانه فولاد میانه اولین کارخانه تولید فولاد به روش ایرانی امروز تا ساعتی دیگر افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، مهدی کرباسیان رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در حاشیه افتتاح کارخانه فولاد میانه گفت: طرح فولاد میانه یکی از 7 طرح فولادی کشور است که برای اولین بار به روش ایرانی در کشور راه اندازی می شود.

وی در ادامه افزود: تفاوت این طرح با سایر طرح های تولید فولاد استفاده از تکنولوژی بهتر، سرمایه گذاری کمتر و صرفه جویی انرژی است و امیدواریم بتوانیم این طرح را در کل ایران و حتی در دنیا توسعه دهیم.

کرباسیان با اشاره به تولید مواد اولیه این کارخانه توسط معادن گلگهر و چادرملو تصریح کرد: در بازنگری و پایش طرح فولاد، ایمیدرو از سمت وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف به تأمین زنجیره فولاد شده است و ما امیدواریم در آینده مشکل تأمین مواد اولیه برای کارخانه های فولاد سازی نداشته باشیم.

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اذعان کرد: طرح فولاد میانه با ظرفیت تولید 205میلیون تن آهن اسفنجی شروع به کار کرده است و ساخت این پروژه 240 میلیارد تومان هزینه در برداشته که در کنار آن هزینه های دیگری برای تأمین زیرساخت هایی همچون آب، برق و گاز نیز ثبت شده است.

تا ساعتی دیگر طرح فولاد میانه توسط معاون اول رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: