تشدید تحریم های آمریکا فروش نفت ایران به اروپا را مختل نخواهد کرد

کدخبر: 2127481

تجارت خانه های مهم جهان گفتند، تشدید تحریم های آمریکا علیه تهران به احتمال فراوان، اختلالی در عرضه نفت این کشور به اروپا به وجود نخواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تجارت خانه های مهم جهان گفتند، تشدید تحریم های آمریکا علیه تهران بیش از پیش خریداران احتمالی نفت ایران را خواهد ترساند، اما به احتمال فراوان، اختلالی در عرضه نفت این کشور به اروپا به وجود نخواهد آمد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا جمعه شب در سخنانی اعلام کرد که پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نمی کند و بدین ترتیب تصمیم گیری در خصوص بازگرداندن تحریم های هسته ای را بر عهده کنگره این کشور گذاشت.

این در حالی است که اتحادیه اروپا که سال گذشته اقدام به لغو تحریم های ایران کرده و خرید نفت از ایران را مجددا از سر گرفته است، بر پایبندی به توافق هسته ای تاکید کرده است.

آلکس بیرد، رئیس بخش نفت شرکت گلنکور در این باره گفت: «اگر آمریکا تنش ها با ایران را افزایش دهد، به صورت اجتناب ناپذیری برخی خواهند گفت که خب شاید تجارت با ایران امری است که من نباید در آن وارد شوم.»

وی افزود، به دلیل عدم امکان تسویه دلاری، تجارت با ایران قبلا هم بدون هرگونه تحریم جدید آمریکا به اندازه کافی پیچیده بود.

شرکت های گلنکور و ویتول، تجارتخانه های نفتی شماره دو و یک جهان از سال گذشته به این طرف، معاملات با ایران را از سر گرفته اند.

ایان تایلور، مدیر ارشد شرکت ویتول گفت، وی انتظار دارد معاملات با ایران پیچیده تر شود، هرچند که تعداد کمی از موسسات مالی همچنان تجارت با این کشور را تسهیل خواهند کرد.

وی افزود: «اگر ترامپ تصمیم به عدم تایید برجام بگیرد...این اقدام تاثیراتی به دنبال خواهد داشت، اما فکر نمی کنم اروپایی ها با او همراهی کنند، بنابراین احتمالا تاثیر این اقدام محدود خواهد بود.»

کیم گیو هیون، مدیرعامل شرکت لوته چمیکال، تولید کننده شماره 2 مواد پتروشیمی در کره جنوبی هم در این باره گفت، وی فکر نمی کند به دلیل تشدید تحریم های آمریکا علیه ایران قیمت نفت افزایش یابد، زیرا جهان نسبت به سال 2012 مقدار ذخایر نفتی بسیار بیشتری دارد.

وی افزود: «ما با کمبود نفت مواجه نیستیم.»

جف براون، رئیس موسسه مشورتی اف جی ای گفت، تحریم های جدید آمریکا علیه ایران امور مالی مرتبط با تجارت نفتی ایران را که تهران از طریق آن می تواند وام های دارای ضمانت نفتی دریافت کند را پیچیده خواهد کرد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: