معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در هفته ای که گذشت؛

افزایش روز افزون متکدیان کمتر از ١۵ سال در پایتخت/توانمندسازی دهها خانواده نیازمند منطقه ۱۹ تا پایان سال

کدخبر: 2127092

مهم ترین اخبار و رویدادهای معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران را با یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

افزایش روز افزون متکدیان کمتر از ١۵ سال در پایتخت

مجتبی عبداللهی با اشاره به اینکه تعداد متکدیان زیر ١۵ سال در شهر در حال افزایش است، گفت: باندهایی هستند که می دانند متکدیان کمتر از ١۵ سال در تقاطع ها و خیابان ها جمع آوری نمی شوند و شهرداری طبق قانون قادر به جمع آوری آنها نیست، در نتیجه از این کودکان در قالب گروه های متکدی بهره می برند.

کمک به کودکان کار نتیجه ای جز استثمار بیشتر آنها ندارد

رضا قدیمی مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت:مردم به جای کمک به کودکان کار در خیابان ها از طریق مراکز بهزیستی و شهرداری اقدام کنند چرا که شهرداری مجوزی برای جمع آوری کودکان و زنان ندارد، بنابراین سرکرده باندها ترجیح می دهند تا برای کسب سود بیشتر به سمت به کارگیری کودکان بروند و این امر نتیجه ای جز استثمار بیشتر زنان و کودکان ندارد.

توانمند سازی دهها خانواده نیازمند منطقه 19 تا پایان سال

حمید بهرامی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 19 با اشاره به اهمیت توجه به نیازمندان محله و رسیدگی به وضعیت زندگی آنها، برنامه توانمندسازی ویژه این خانوارها را از اولویت های اصلی شهرداری تا پایان سال جاری بیان کرد و گفت: در طرح حامی بیش از 700 شهروند نیازمند ثبت نام کرده اند که با بررسی های انجام شده، 55 خانواده در شرایط اضطراری برای دریافت خدمات قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: