دیدار مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابى با دبیر جشنواره زردآلوى طلایى ارمنستان

کدخبر: 2122616

علیرضا تابش‌ «مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی» در سفر به ارمنستان با حضور در موزه پاراجانف، با هاراطون خاچاتوریان کارگردان مشهور سینماى ارمنستان و دبیر جشنواره زردآلو طلایی و «زاون سرکیسیان» رییس موزه پاراجانف دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا تابش در سفر به ارمنستان با حضور در موزه پاراجانف، با «هاراطون خاچاتوریان» کارگردان مشهور سینماى ارمنستان و دبیر جشنواره زردآلو طلایی و «زاون سرکیسیان» رییس موزه پاراجانف دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار «هاراطون خاچاتوریان» با خوشامدگویى به تابش، از امضاى توافقنامه سینمایى ایران و ارمنستان ابراز خشنودى کرد و به مرور خاطرات حرفه اى خود با عباس کیارستمى و حضورش در جشنواره فیلم فجر پرداخت.

دبیر جشنواره زردآلوى طلایى ارمنستان، سینماى ایران را الهام بخش توصیف کرد و گفت: فیلمسازان بزرگ و بی ادعا چون کیارستمى در مسیر بین المللى شدن سینماى ایران و ارتباط و همدلى سینماگران منطقه بسیار کوشیدند.

وى از عباس کیارستمی به عنوان دوست و یاری رسان جشنواره زرد آلوى طلایى نام برد و تأثیر حضور کارگردان هایی را مانند عباس کیارستمی، در راه موفقیت و کسب اعتبار جشنواره غیرقابل انکار دانست.

علیرضا تابش نیز با ابراز خشنودی از سفر به ارمنستان و دیدار با هنرمندان فیلمساز ارمنى، به حضور چند صد ساله ارمنیان در ایران و خلق ارزش‏های فرهنگی و هنری و تأثیر متقابل آن در ارتباطات این دو کشور اشاره کرد و گفت: حضور فیلم‏های ایرانی به همراه عوامل تولید فیلم و همچنین هنرمندان سینمای ایران به عنوان داوران جشنواره زردآلوی طلایی کشور ارمنستان و بالعکس حضور فیلم‏های آن کشور در ایران زمینه‏های خوبی را برای همکاری بوجود آورده است.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ضمن تأکید به تأثیرگذاری تولیدات مشترک سینمایى در جریان فرهنگی سینمای منطقه تصریح کرد: در هر دو کشور جشنواره هاى فیلم‏ برگزار می‏شود که می تواند زمینه ساز حضورهای بیشتر و تولیدات مشترک و اکران فیلم شود.

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایى فارابى در سفر سه روزه به ارمنستان در مراسم افتتاح فیلم سینمایی «یه وا» شرکت کرد و در دیدارهاى جداگانه با رییس مرکز ملى سینمای ارمنستان، وزیر فرهنگ ارمنستان، سفیر جمهورى اسلامى در ارمنستان، دبیر جشنواره زردآلوى طلایى، رییس موزه پاراجانف ملاقات و گفت وگو کرد.

امضاى توافقنامه سینمایى ایران و ارمنستان یکى از مهمترین دلایل حضور تابش در ایروان بود. حضور در کنفرانس خبرى افتتاحیه فیلم «یه وا»، گفت وگو با شبکه هاى تلویزیونى ارمنستان و مصاحبه با یکى از منتقدان سینماى ارمنستان درباره سینماى ایران از برنامه هاى جنبى تابش در این سفر بود.

مدیرعامل بنیاد سینمایى فارابى در سفر به ارمنستان، همزمان با سومین شب محرم، با حضور در مسجد تاریخى کبود ایروان، در جمع سوگواران حسینى شرکت کرد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: