خدابخش مطرح کرد:

استفاده گسترده ام آر ای در تشخیص سرطان/ روش های کم عارضه نیازمند آگاهسازی بیشتر

کدخبر: 2122601

متخصص رادیوتراپی آنکولوژی گفت: روش های کم عارضه درمانی در سرطان امیدبخش است که نیازمند آگاهسازی بیشتری است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا خدابخش متخصص رادیوتراپی آنکولوژی در مراسم افتتاحیه اولین سمینار تازه های فیزیک براکی تراپی تازه های درمان سرطان های پروستات , مری، دستگاه تناسلی زنان, سرطان انتهای روده و تازهای سرطان پستان گفت: در درمان براکی تراپی بسته به نوع درمان بافت هدف تخریب می شود و با توجه به عارضه اندک باید نسبت به آن آگاهسازی انجام داد.

وی در ادامه افزود: در براکی تراپی با کاشت وسیله های هدایت کننده چشمه های رادیو اکتیو از دستگاه به داخل بدن ورود می کند و میزان آن بسته به نوع تومور بکارگرفته می شود.

خدابخش اظهار کرد: براکی تراپی در جامعه امروز یکی از درمان های اساسی تلقی می شود و باید موانع بهره مندی از آن در مراکز درمانی برداشته شود تا شاهد ارتقاء سلامت بیماران سرطانی باشیم.

وی در ادامه براکی تراپی را از عناوین به روز و مهم این سمینار علمی که با حضور اساتید و صاحبنظران داخلی و خارجی از سه شنبه 4 مهر به مدت 3 روز در سالن همایش اندیشه در بیمارستان بوعلی برگزار خواهدشد عنوان نمود.

خدابخش گفت: یکی از معضلات بکارگیری از چشمه های رادیواکتیو براکی تراپی این بود که 3ماه یکبار باید طول عمر تمدید می شد اما در دستگاه های براکی الکترونیک تراپی با نیمه عمر 5ساله این وضعیت نیز بهبود پیدا خواهدکرد.

وی تخریب توده های رحم در درمان براکی تراپی را از موفق ترین نتایج این روش عنوان کرد و افزود: استفاده گسترده در مراکز درمانی توسط ام آر آی و رادیوتراپی معمول است که با شناسایی این روش می توان شاهد نتایج مطلوب درمانی با کمترین عارضه بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: