صدیقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

پرداخت وام ۸۲ میلیارد تومانی ویژه دکتری به بیش از ۳۳ هزار دانشجو

کدخبر: 2122418

معاون دانشجویی وزارت علوم گفت: در ۶ ماه اول سال توانستیم ۸۲ میلیارد تومان به عنوان وام ویژه دکتری و وام ضروری به بیش از ۳۳ هزار دانشجو پرداخت کنیم.

صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از ارتقا ظرفیت و کیفیت خوابگاه های دانشجویی خبرداد و گفت: طبق گزارشی که از 81 دانشگاه داشتم تقریبا همگی آنها در تابستان سطح کیفی خوابگاه های خود را ارتقا بخشیده اند و خوشبختانه سطح کیفی خوابگاه برخی دانشگاه ها فقط در سطح 1 و 2 است که نمونه آن و در سطح تهران می توان از دانشگاه علامه، امیرکبیر، علم و صنعت، شهید بهشتی و دانشگاه تهران نام برد.

ایجاد 7400 ظرفیت خوابگاهی

معاون دانشجویی وزارت علوم ضمن اشاره به کمک های خیرین برای افزایش ظرفیت خوابگاه ها افزود: صندوق رفاه در این زمینه ورود کرده و در جاهایی که خوابگاه کم بود با اجاره خوابگاه ها ظرفیت ها افزایش یافته است به گونه ای که در فاصله زمانی سال گذشته تا امسال 7400-7300 ظرفیت خوابگاهی ایجاد شده است.

صدیقی خاطرنشان کرد: در زمینه وام ویژه دکتری تلاش ویژه ای شد به گونه ای که در 6 ماه اول سال توانستیم 82 میلیارد تومان به عنوان وام ویژه دکتری و وام ضروری به بیش از 33 هزار دانشجو پرداخت کنیم و این کار در 6 ماه دوم سال نیز ادامه خواهد داشت.

اعزام 800 دانشجو به خارج از کشور با طرح فرصت طلایی

وی با اشاره به برنامه ریزی دوره های شش تا ده ماهه به عنوان فرصت مطالعاتی برای دانشجویان دکتری در خارج از کشور و یا در دانشگاه های بزرگ داخل کشور افزود: طبق آماری که امروز به دستم رسید بیش از 800 نفر به خارج از کشور اعزام شدند که انتظار داریم این آمار به 2000 دانشجو برسد که به کیفیت سطح دکتری هم خیلی کمک می کند به گونه ای که در دانشگاه هایی که با کمبود تجهیزات مواجهیم دانشجویان می توانند تحقیقات خود را در دانشگاه های بزرگ تر و یا در خارج از کشور دنبال کنند که اساتید و دانشجویان هم از این طرح استقبال کرده اند.

در پایان معاون دانشجویی وزارت علوم در خصوص حمایت از طرح های پژوهشی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی ها برای پروژه های پژوهشی در سطح دانشگاه ها از محل اعتبار گرند اساتید، پشتیبانی می شود، امیدواریم در بحث تجهیزات و به روزرسانی آن ها از تخصیص های اعتبارات به ما کمک شود تا بتوانیم این کار را به سرانجام برسانیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: