اعلام برائت وزارت علوم از سیاست‌بازی و واکنش تند تشکل‌های دانشجویی

کدخبر: 2122048

اظهارات سرپرست وزارت علوم در نشست با برخی از نمایندگان دانشجویان، واکنش‌های تند تشکل‌های دانشجویی را در پی داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح روز گذشته نشستی با حضور سیدضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور با هدف هم اندیشی درباره مسائل و موضوعات مختلفی چون صنفی، دانشجویی و فرهنگی برگزار شد.

هاشمی در این نشست گفت: گفتگو و پرسشگری دانشجویان مطالبه ماست و فضای دانشگاه ها نباید امنیتی شود اما این سخنان وی با توجه به عدم حضور نمایندگان بزرگترین تشکل ها و اتحادیه های دانشجویی حواشی زیادی ایجاد کرد.

کاهش رشد شتاب علمی نتیجه سیاست گذاری وزارت علوم است

دبیر کل اتحادیه اسلامی دانشجویان مستقل در واکنش به سخنان اخیر هاشمی گفت: متاسفانه شاهد ادعای دور از واقع برخی از مسئولان وزارت علوم هستیم که می گویند دانشگاه باید از فضای سیاسی دور باشد. دقیقا در دوره عملکرد همین افراد در وزارت علوم بود که شاهد یکی از دوران های سیاست زدگی در دانشگاه بودیم.

وزارت علوم و هاشمی با فشار بر تشکل های انقلابی و تلاش در جهت تاسیس تشکل های یکبار مصرف جهت بهره برداری انتخاباتی در چهار سال گذشته نشان دادند چه رویکردی را در وزارت علوم دنبال می کنند.

گلرو مفرد در خصوص سیاست گذاری وزارت علوم افزود: کاهش رشد شتاب علمی و افزایش رشد قارچ گونه تشکل های دولت ساخته نتایج سیاست گذاری های جناح حاکم بر وزارت علوم است.

وی ادامه داد: مطالبه ما از دولت این است که فردی انقلابی، توانمند، دارای وجهه علمی مناسب و غیر سیاسی را برای وزارتخانه علوم که باید اولویت اصلی آن آموزش عالی نه استفاده سیاسی از دانشگاه باشد را انتخاب کند.

دیدگاه هاشمی قابل قبول نیست

دبیر کل اتحادیه اسلامی دانشجویان(دفتر تحکیم وحدت) در خصوص عدم حضور نماینده ای از این اتحادیه در این نشست گفت: برگزاری اردوها و کنسرت های مختلط، انحرافات سیاسی دانشگاه ها و ایجاد تشکل های یک بار مصرف مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص مسائل فرهنگی دانشگاه ها بود اما هاشمی در 4 سال گذشته که سمت معاونت فرهنگی وزارت علوم را برعهده داشت هیچ گاه به این مسائل توجه نکرد، همچنین در سال های گذشته نشست صمیمی بین وزیر علوم به همراه معاونین وی با تعداد محدودی از نمایندگان تشکل ها برگزار می شد و نمایندگان به شکل پرسش و پاسخ مشکلات دانشجویان را به شخص وزیر ارجاع داده و ایشان نیز در همان جلسه دستور رسمی پیگیری مسائل و مشکلات را به معاونین خود صادر می کرد اما امسال هاشمی با افزایش بیش از حد حضار و دادن زمان بسیار کوتاه به هرکدام از تشکل ها قصد داشت از این نشست برای اهداف سیاسی استفاده کند.

کوهی مقدم افزود: هاشمی از بین گزینه های موجود مورد تایید ماست اما دیدگاه های ایشان در خصوص فعالیت های فرهنگی و تشکل ها و کانون های مختلف قابل قبول نیست.

در پایان وی آمادگی این اتحادیه را برای حضور در نشست وزیر علوم با تشکل های دانشجویی پس از جلسه رای اعتماد وی اعلام کرد.

هاشمی بیش از همه به سیاست بازی دامن می زند

دبیر سیاسی اتحادیه اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) نیز در خصوص سخنان اخیر سرپرست وزارت علوم گفت: در دهه ی 70 که فعالیت های سیاسی در دانشگاه ها اوج گرفت بسیاری از مسئولین اعتقاد داشتند دانشگاه ها نباید سیاسی باشند اما شخص مقام معظم رهبری فرمودند ملعون است کسی که می گوید دانشگاه ها نباید سیاسی باشد. اما مسئله ای که نباید فراموش شود سیاست باری را نباید با روحیه مطالبه گری و حریت اشتباه گرفت.

بختیاری در خصوص فعالیت های سرپرست وزارت علوم در 4 سال گذشته خاطر نشان کرد: هاشمی ادعا می کند دانشگاه نباید سیاست زده باشد اما خودش بیش از همه به سیاست بازی ها دامن زده است و با ایجاد و حمایت از تشکل های یک بار مصرف قصد داشته سبک فکری دانشجویان را به سمتی که خود تمایل داشته است، ببرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: