امضای دو تفاهم همکاری علمی میان شرکت‌های دانش‌بنیان ایران و ارمنستان

کدخبر: 2121915

در نشست دو روزه علوم و فناوری نانوی ایران و ارمنستان دو شرکت دانش‌بنیان موفق به امضای تفاهم‌نامه انتقال فناوری با شرکت‌های ارمنی شدند.

به گزارش ایسنا، نشست دو روزه‌ علوم و فناوری نانوی ایران و ارمنستان با هدف شناخت ظرفیت‌های مشترک همکاری در حوزه‌ فناوری نانو با حضور برخی از مقامات دو کشور و شرکت‌های نانویی در ایروان، پایتخت ارمنستان برگزار شد.

این نشست به دعوت وزارت توسعه‌ اقتصادی ارمنستان برگزار شد و شامل سه بخش جداگانه با عناوین «برنامه‌ها و سیاست‌های توسعه‌ علوم و فناوری نانو» و «آخرین پیشرفت‌ها در حوزه‌ فناوری نانو» و «تبادل فناوری نانو و فرصت‌های همکاری» بوده است.

برگزاری رویداد تبادل فناوری با حضور شرکت‌های نانویی ایرانی و ارمنی از جمله برنامه‌های این نشست بوده است. این رویداد در چهار بخش جداگانه با عناوین «فناوری نانو در صنایع دارویی و آرایشی»، «نانوکامپوزیت‌های پایه پلیمری»، «پوشش‌های سخت نانوساختار» و «نانوفیلترها برای صنایع نیروگاهی و ماسک‌های صورت» برگزار شد و شرکت‌های فعال در این حوزه‌ها به معرفی محصولات نانویی خود پرداختند.

در حاشیه این رویداد شرکت‌های ایرانی و ارمنی موفق به امضای تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت‌های ارمنی شدند.

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بعنوان تولیدکننده نانو افزودنی‌ها و مستربچ و یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه تولید داروهای ضدسرطان از جمله شرکت‌هایی هستند که موفق به امضای این تفاهم‌نامه‌ها شدند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: