نادر گلچین به جایگاه ابدی بدرقه شد

کدخبر: 2121283

مراسم تشییع پیکر نادر گلچین دقایقی پیش از مقابل تالار وحدت به سوی قطعه هنرمندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، صبح امروز یکشنبه 2 مهر 1396 مراسم تشییع نادر گلچین خواننده موسیقی ایرانی از مقابل تالار وحدت برگزار شد. اجرای این مراسم را عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های نیاوران برعهده داشت. در این مراسم برخی از چهره های هنری به سخنرانی درباره ی نادر گلچین و جایگاه هنری او پرداختند.

گلچین طبع بی نیازی داشت

حمیدرضا نوربخش خواننده موسیقی ایرانی و مدیرعامل خانه موسیقی گفت: نادر گلچین از استعدادهای کم نظیر آواز ایرانی بود. مکاتب زیادی را درک نکرده بود اما سبک و سیاق ویژه خودش را داشت. کمتر کسی را سراغ داریم که استادان چندانی نداشته باشد اما از نظر جمله پردازی بتواند به بهترین شکل آواز بخواند. این همان مسئله گم شده ی موسیقی ایرانی است.

نوربخش ادامه داد: کسانی مانند نادر گلچین بهترین الگو برای جوانان خواننده هستند. خیلی ها هستند که مکاتب بسیاری درک کرده اند و استادان بسیاری را دیده اند اما کار قابل توجهی ارائه نمی کنند. تا درک و دریافت به وجود نیاید کلاس های زیاد رفتن کارساز نیست.

نوربخش گفت: تلفیق شعر و موسیقی و شناخت هنجره و بخش های صدا از ویژگی های مهم گلچین بود. او تبع بی نیازی داشت و در تمام این سال ها خواسته ای نداشت و بسیار با وقار بود. خداوند روح این استاد بزرگ را رحمت کند. به خاندان فرهیخته گلچین و جامعه هنری تسلیت می گویم.

فریدون شهبازیان آهنگساز و رهبر ارکستر ملی گفت: پنجاه سال از رفاقت من و نادر می گذرد. دومین کاری که روی شعر نو ساخته و پرداخته کردم گلهای 170 بود که بر روی شعری از سایه نوشتم و نامش گریز بود و گلچین آن را خواند. نادر با تمام وجودش می خواند. آنقدر سواد ادبیات داشت که نیاز نبود درباره شعر و موسیقی با او سخن گفت. زنده یاد گلچین با اخلاق ترین و نجیب ترین دوستی بود که داشتم.

فاضل جمشیدی خواننده موسیقی ایرانی گفت: مرغ سحر سرود فرهنگی ماست. نادر گلچین روزی به من گفت چه خوب است که در مراسم تشییع هنرمندان مرغ سحر خوانده شود. جمشیدی در ادامه تصنیف مرغ سحر را خواند.

مرجانه گلچین برادرزاده نادر گلچین گفت: خانواده ما از نظر تعداد بسیار کوچک است. اما امروز با وجود دل های بزرگ شما ما هم احساس بزرگی می کنیم. جای دختران عزیز استاد نغمه و نگین و جای خواهرم هم خالی است. جای نادیای عزیز هم خالی است که امروز مهمان ابدی دیگری را پذیراست. این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: استاد بخش عمده ای از زندگی هنریش را ناخواسته خانه نشین شدند. صدای استاد زمانی پخش شد که دیگر دکتر ها اجازه خواندن و حتی بلند صحبت کردن به عموی عزیزم نمی دادند. امروز عموی بزرگوارم از صحنه تالار وحدت راهی دیار باقی می شود. اینجا جایی است که بارها و بارها استاد توسط شما تشویق شد. مرجانه گلچین در پایان صحبت هایش از حاضران خواست تا یک دقیقه برای زنده یاد نادر گلچین دست بزنند.

مراسم یادبود نادر گلچین چهارشنبه از ساعت 17:00 تا 18:30 در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می شود. انتهای پیام/

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: