حبیبی در نشست دبیران حزب موتلفه:

امضای آمریکا دیگر پای هیچ سند بین‌المللی اعتبار ندارد/ تست موشک خرمشهر پاسخ عملی به بدعهدی‌های غرب بود

کدخبر: 2121271

دبیرکل حزب موتلفه با اشاره به رونمایی از موشک بالستیک دوربرد خرمشهر گفت: تست موشک بالستیک دوربرد خرمشهر و رونمایی آن در رژه نیروهای مسلح پاسخ عملی به بدعهدی‌های غرب بود.

به گزارش نسیم آنلاین، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، در پایان نشست دبیران این حزب اظهار کرد: نطق بی ادبانه و فارغ از آداب دیپلماتیک ترامپ در سازمان ملل باعث شرمساری ملت و نخبگان آمریکاست. آنها گرفتار رئیس جمهوری هستند که جز بی آبرویی نصیبی برای آنها نخواهد داشت و باید برای آن چاره اندیشی کنند اما تنها کشوری که از این نطق ابلهانه استقبال کرد رژیم صهیونیستی شریک جرم آمریکا در منطقه بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: در هیچ دوره ای از ادوار مجمع عمومی سازمان ملل هیچ رهبر کشوری از تریبون سازمان ملل رسما یک ملت را تهدید به نابودی نکرده است. ترامپ در نطق خود تصریح کرد کره شمالی را بطور کامل نابود خواهد کرد.

وی با اشاره به بدعهدی آمریکا و تصریح این موضع در سخنان ترامپ گفت: آمریکایی ها پیشنهاد مذاکره جدید می کنند اما چه تضمینی دارد که نتایج مذاکره جدید مشمول بدعهدی و نقض عهد نشود؟با مواضع ترامپ امضای آمریکا پای هیچ سند بین المللی دیگر اعتبار ندارد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل و مصاحبه با رسانه ها و نیز مصاحبه های وزیر خارجه در نیویورک اظهار کرد: ما مواضع فعلی رئیس جمهور و وزیر خارجه را در برابر بدعهدی آمریکا مثبت ارزیابی می کنیم.

وی افزود: اینکه رئیس جمهور به این نتیجه برسد مذاکره با آمریکا اتلاف وقت است و وزیر خارجه محترم هم بگوید مذاکره با آمریکا بی فایده است دستاورد بزرگ سفر اخیر به نیویورک محسوب می شود.

حبیبی با اشاره به سخنان حکیمانه رهبری در دیدار با خبرگان تاکید کرد: اینکه رهبری اشاره فرمودند؛ «باید در مذاکره دقت لازم در خصوص نقض برجام انجام می گرفت تا اینگونه نشود که طرف هر غلطی خواست بکند نقض برجام نباشد؟ حرف دقیقی است در گفتگوهای برجام به دلیل شتابزدگی و نیز اعتماد به طرف مقابل و سودمند بودن مذاکرات دقت های حقوقی و دیپلماتیک به عمل نیامد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: آمریکایی ها بی بهانه و با بهانه برجام را نقض می کنند بی آنکه ما رسما بتوانیم در اجلاس وزرای خارجه اعتراض به نقض برجام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا در برجام نقش پلیس خوب را ایفا می کرد و اروپا به ویژه فرانسه نقش پلیس بد را بازی می کردند، اما امروز کار بر عکس شده است یعنی اتحادیه اروپا نقش پلیس خوب و آمریکا نقش پلیس بد را بازی می کنند، اما ما نباید اجازه دهیم غرب ما را در مسئله برجام بازی دهد. پاسخ های ما باید قاطع و عملی باشد.

حبیبی با اشاره به رونمایی از موشک بالستیک دوربرد خرمشهر در مراسم رژه نیروهای مسلح گفت: تست موشک بالستیک دوربرد خرمشهر و رونمایی آن در رژه نیروهای مسلح پاسخ عملی به بدعهدی های غرب بود. ما در اعلام این پاسخها باید قاطع باشیم و هیچ ابایی از هیچ تهدیدی نداشته باشیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: شرایط کشور و آرایش دشمن در برابر ایران و منطقه بگونه ای است که باید دولت انقلابی عمل کند و بداند ملت پشتیبان اوست.

وی گفت: اینکه موگرینی بگوید همه اعضای 1+5 به برجام پایبند هستند امیدواریم در عمل اثبات شود. وزرای 1+5 اعضای شورای امنیت و نیز آژانس بین المللی انرژی اتمی باید مسئولیت نقض برجام را بپذیرند و آن را اعلام کنند. برجام یک تعهد دوطرفه است. اینکه هیچ سخنی از تعهد آمریکا به میان نیامد و مرتب گفته شود ایران به تعهدات خود عمل کرده است چیزی را حل نمی کند.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود آمریکا را مسئول اصلی وقوع احتمالی یک جنگ هسته ای دانست و خاطرنشان کرد: وقتی ترامپ هم مردم کره شمالی را به نابودی تهدید می کند باید بداند طرف او دستش روی ماشه بمب هسته ای و نیتروژنی است. چه کره شمالی آغازگر جنگ باشد چه آمریکا. فرقی در وقوع یک کشتار وسیع و فاجعه جهانی نمی کند. ضمن اینکه مسئول مستقیم این کشتار و فاجعه در هر صورت آمریکاست. آمریکا و رژیم صهیونیستی صلح جهانی را تهدید می کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به خبر خوش سردار سلیمانی که گفت تا 2 ماه دیگر شکست داعش را جشن می گیریم، گفت: ما هفته دفاع مقدس را در حالی گرامی می داریم که رزمندگان اسلام کیلومترها دور از مرزهای ما دشمن را سر جای خود نشاندند و امنیت و اقتدار ملی ایرانیان را در منطقه تحکیم بخشیدند.

وی گفت: امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی با مرگ داعش می خواهند توطئه جدیدی را با همه پرسی در کردستان کلید بزنند. ما و همسایگان باید هوشیار باشیم و همه بدانند استقلال و تمامیت ارزی چهار کشور اسلامی با این توطئه در معرض تهدید می شود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: