دیدار رئیس بنیاد شهید با خانواده شهید حججی

کدخبر: 2121267

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: شهید حججی به برکت فرهنگ ایثار و شهادت در اذهان و دل‌ها جای گرفت و به الگوی نسل جوان مبدل شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی عصر روز شنبه اول مهر ماه در دیدار با خانواده شهید محسن حججی در شهرستان نجف آباد با اشاره به تأثیر خصوصیات خانواده شهید حججی بر پرورش این شهید والامقام اظهار کرد: شهید حججی مربوط به اسلام، کشور، انقلاب، امام و رهبری است و خانواده این شهید باید افتخار کند که چنین فرزندی با خصوصیات والای اسلامی به جامعه اسلامی تحویل داده است. نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با اشاره به سخنان پدر و همسر این شهید پس از اعلام خبر شهادت شهید حججی افزود: شهید حججی افتخاری برای جهان اسلام و انقلاب اسلامی است و به طور قطعی شخصیت شهید حججی طی چندین سال شکل گرفته است. شخصیتی بسیجی که عاشق اهل بیت (ع) حامی محرومان و مظلومان بوده است. معاون رییس جمهور با بیان اینکه شهید حججی ویژگی خاصی داشته که خداوند او را به عنوان الگویی برای نسل جوان امروز انتخاب کرده است گفت: الگوی اصلی رزمندگان، شخصیت، حریت و آزادگی امام حسین (ع) است و ان‌شاءالله شهید حججی با امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) محشور خواهند شد. وی با اشاره به درخشش شهید حججی در میان خیل شهدای مدافع حرم افزود: باید دید که چگونه شهید حججی جوشش و خروشی کم نظیر در کشور ایجاد کرد و نام او در اذهان و دل‌ها جای گرفت و به این مقام و شخصیت رسید و سمبل و الگویی عزیز برای کشور شد که این همه به برکت فرهنگ ایثار و شهادت پدید آمد. حجت الاسلام والمسلمین شهیدی خطاب به خانواده شهید حججی گفت: شما رسالت بزرگی در تربیت فرزند شهید حججی به عهده دارید و باید به گونه‌ای او را تربیت کنید که هدف پدر بزرگوار خود را دنبال کند. فرهنگ ایثار و شهادت پس از گذشت 37 سال از دفاع مقدس باعث شد تا شهید حججی تربیت شود و حفظ این فرهنگ وظیفه‌ای همگانی است. همسر شهید حججی نیز در این دیدار تأکید کرد: احترام به پدر و مادر، تواضع، اقامه نماز اول وقت، عبادت و رفتار نیکو از خصوصیات شهید حججی بود و او از علاقه‌مندان ولایت فقیه بود و آقا محسن رفتند تا بگویند امام خامنه‌ای تنها نیست. وی افزود: محسن حججی دغدغه‌های فرهنگی زیادی داشت، کتاب خواندن و کارهای جهادی مسیر را به او نشان داد و عزت را خداوند به ایشان عطا کرد. پدر شهید حججی نیز در این دیدار با بیان اینکه محسن به وظیفه خود عمل کرد گفت: شهید حججی به دنبال ادامه راه امام خود حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بود و همیشه علاقه داشت فعالیت‌های خود را خالصانه انجام دهد و همین گونه هم شهید شد. نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در دیدار با خانواده شهید دادمحمد رحیمی از شهدای تیپ فاطمیون در اصفهان گفت: شما عزیزان ادامه دهنده راه پدر شهید خود هستید و باید در برابر تمام مشکلات به خوبی ایستادگی کنید. وی خطاب به فرزندان این شهید افزود: پدر گرامی شما و تمام شهیدان مسیر مقاومت و شهادت را انتخاب کردند و به آرزوی خود رسیدند و این راه همان راه و مسیر امام حسین (ع) است و خانواده‌های معظم شهدا باید پاسدار همین فرهنگ باشند و در جهت ترویج آن بکوشند.

دیدار با خانواده شهیدان «علی، محمدتقی و احمد افلاکیان نجف‌آبادی» و دیدار با خانواده شهیدان «مرتضی و مصطفی معین نجف‌آبادی» نیز از جمله برنامه‌های سفر حجت الاسلام والمسلمین شهیدی به استان اصفهان بود. رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این دیدارها با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان زحمات زیادی را برای حفظ اسلام و آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی متحمل شده‌اند و من حامل سلام ویژه مقام معظم رهبری و رییس جمهوری محترم به خانواده‌هایی هستم که عزت و افتخارات امروز کشور، نتیجه زحمات و از خود گذشتگی‌های آنان است. حجت‌الاسلام شهیدی خطاب به خانواده‌های شهدا و ایثارگران، گفت: ایثارگری عنایت خداوند به بندگان خاص است و همه ما مدیون تلاش‌ها، زحمات و جان‌فشانی ایثارگران و خانواده‌های معظم آنها هستیم. رشادت و ایثارگری شهدا در هشت سال دفاع مقدس با هیچ زبانی قابل توصیف نیست زیرا آنها بالاترین ایثار را که نثار جان خودشان بود، انجام دادند. انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: