نتایج یک مطالعه نشان داد

قورباغه‌ "شیطانی" ۷۰ میلیون سال پیش دایناسور می‌خورده است!

کدخبر: 2121252

با توجه به یک مطالعه جدید، یک قورباغه باستانی که به قورباغه شیطانی شهرت دارد، دارای آرواره‌ای بوده که قدرت کافی را برای شکار کردن و خوردن دایناسورها و کروکودیل‌های کوچک داشته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌تایمز، یک تیم تحقیقاتی تخمین زده است که آرواره این قورباغه موسوم به " Beelzebufo ampinga " به اندازه‌ای قوی بوده تا بتواند دایناسورها و کروکودیل‌های کوچک را بخورد.

این قورباغه که "قورباغه شیطانی" نیز نامگذاری شده، در ماداگاسکار زندگی می‌کرده و خوشبختانه منقرض شده است.

این کشف عجیب حاصل مطالعه‌ای است که قدرت قورباغه‌های شاخدار آمریکای جنوبی را که نزدیکترین نوادگان این قورباغه هستند، تحلیل کرد.

قورباغه‌ها امروزه الهام بخش داستان‌های ترسناک نیستند، اما گونه‌های خاصی از قورباغه‌های شاخدار در آمریکای جنوبی موسوم به " Ceratophrys cranwelli "، بسیار تهاجمی هستند و می‌توانند حیواناتی را که هم اندازه آنها هستند، بخورند.

محققان تصور می‌کردند که با استفاده از " Ceratophrys cranwelli " به عنوان مدل، می‌توانند قدرت آرواره‌های "قورباقه شیطانی" را که 65 تا 70 میلیون سال پیش در ماداگاسکار زندگی می‌کردند، برآورد کند.

محققان برای این کار از سنسورهای اندازه گیری فشار روی قورباغه‌های کوچک شاخدار استفاده کردند. آنها می‌توانند با نیروی 30 نیوتن یا حدود 6.6 پوند گاز بگیرند.

محققان با استفاده از یک مدل تخمینی، بر این باورند که قورباغه‌های بزرگتر در آمریکای جنوبی فشار آرواره‌ای حدود 500 نیوتن دارند که معادل نگه‌داشتن یک وزنه 50 کیلوگرمی با یه انگشت است.

طبق این مدل تخمینی، محققان پیش‌بینی کرده‌اند که قدرت آرواره " Beelzebufo " حدود 2200 نیوتن است، می‌تواند با قدرت آرواره‌های شکارچیان مدرن مانند ببرها و گرگ‌ها مقایسه شود.

برای مقایسه باید بدانید که نیروی متوسط فک انسان و فشاری که دندان آسیاب وارد می‌کند، اندازه گیری شده است و تنها حدود یک سوم آن قدرت دارد.

محققان حدس می‌زنند که قورباغه‌های شیطانی بزرگتر قادر به خوردن دایناسورها و کروکودیل‌های‌ کوچک بوده‌اند.

تماشای یک قورباغه شیطانی در حالی که یک دایناسور یا تمساح را به دهان گرفته، بسیار شگفت انگیز و در عین حال وحشتناک است و ما می‌توانیم از این که قورباغه‌های شیطانی منقرض شده‌اند، نفس راحتی بکشیم.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: