معاون ساماندهی امور جوانان عنوان کرد؛

تاکید بر برگزاری آئین‌های محرم در خانه‌های جوان سراسر کشور

کدخبر: 2120837

معاون ساماندهی امور جوانان با صدور پیامی فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) را گرامی داشت و بر برگزاری آیین های ماه محرم در خانه های جوان سراسر کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان با صدور پیامی فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) را گرامی داشت و بر برگزاری آیین های ماه محرم در خانه های جوان سراسر کشور تاکید کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ماه محرم و طلوع هلال آن یادآور مصیبت بزرگ سید الشهداء علیه السلام ، ماه احیای اسلام، ماه فداکاری و گذشت، ماه انتشار امر به معروف و نهی‌ از منکر، ماهی که باید از آن درس‌های زندگی را آموخت و ماهی است که باید واقعیت اسلام را دریافت کرد، ماهی که باید با عزاداری و تکریم آن، تاریخ همیشه زنده عاشورا را یاد آور شد، ماهی که باید تاریخ را در ورای آن یافت. بی شک یکی از نکات بارز قیام امام حسین (ع)، حضور سرنوشت ساز و نقش آفرینی جوانان برای احیای اسلام ناب محمدی (ص) بود که جلوه خاص به محرم و عاشورا داده بود و کربلا را رنگین تر ساخت. اگرچه در کارنامه حیات اجتماعی بشر، حماسه ‏های بسیار بزرگی در طول تاریخ به ثبت رسیده است، اما به اعتراف بسیاری از صاحب‏نظران، هیچ یک از رخدادهای تاریخی قابل مقایسه با حماسه عاشورای امام حسین ‏(ع) نیست.

امید آن دارم که با برپایی آیین های ماه محرم در خانه های جوانان سراسر کشور با الهام از حماسه حسینی جایگاه و نقش سرنوشت ساز جوانان یادآوری مجدد گردد و مکتب انسان ساز، رهایی بخش و ظلم ستیزانه اباعبدالله(ع) در روح و جان جوانان نهادینه شود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: