کلینیک آنلاین؛

پاسخ سوالات خود در زمینه «جوانسازی پوست با بوتاکس و فیلر‌های تزریقی» را در اینجا بخوانید

کدخبر: 2120134

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده بودند توسط عضو انجمن متخصصین پوست ایران پاسخ داده شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت « کلینیک آنلاین » مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران جوان و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

داریوش دائر عضو انجمن متخصصین پوست ایران سوالات شما در زمینه «جوانسازی پوست با بوتاکس و فیلر های تزریقی» پاسخ داد.

دلایل چین و چروک های اطراف چشم

داریوش دائر عضو انجمن متخصصین پوست ایران درباره چین و چروک های اطراف چشم و پیشانی اظهار کرد: این چین و چروک ها وابسته به سن هستند و برای درمان آنها در سن های بالاتر باید از روش های تهاجمی تر مانند لیزر استفاده شود.

وی بیان کرد: روش ها یفو، رادیو فرکانس (RF)و لیز رهای جوان ساز یا بازسازی کننده پوست از جمله روش هایی هستند که برای جوان سازی دور چشم به کار می روند، همچنین می توان از روش های دیگری مانند مزو تراپی یا PRP استفاده کرد در روش PRP از سُرم خون فرد برای جوان سا زی دور چشم استفاده می شود.

درمان منافذ باز پوست

این عضو انجمن متخصصین پوست ایران افزود: منافذ باز پوست بیماری محسوب نمی شود ولی در افرادی که پوست چرب یا زمینه ژنتیکی دارند، گاهی اوقات متسع بودن این روزنه ها از نظر زیبایی باعث نگرانی می شود بنابراین می توان در این موارد از کِرِم های لایه بردار یا کِرِم هایی از ویتامین آ مشتق شده اند برای بستن این روزنه ها استفاده کرد.

دائر تاکید کرد: در موارد شدید و مقاوم به کِرِم ها از روش های دیگری مانند میکر واوریژن یا میکرو نیدلینگ استفاده می شود. لیزر های هموار ساز مانند لیزر دی اکسید کربن هم در بستن روزنه های باز پوست کاربرد دارند.

درمان افتادگی پوست پلک

وی تصریح کرد: درصد افتادگی را در معاینه حضوری می توانیم مشخص کنیم اگر افتادگی پلک مانع دید شده یا قسمتی از مردمک چشم را پوشش داده باشد تنها راه درمان این مشکل جراحی پلک است که با نام «بلفارو پلاستی» شناخته می شود، اما در موارد خفیف می توان از کرم های ضد چین و چروک زیر چشم یا تزریق بو تاکس استفاده کرد.

درمان لکه های سفید روی پوست

این عضو انجمن متخصصین پوست ایران اظهار کرد: لکه های سفید روی پوست علل مختلف می توانند داشته باشند که یکی از این علل گرفتاری قارچی است، همچنین لکه های سفید می توانند ناشی از بیماری اگز ما یا حساسیت پوستی معروف به اگز مای سفید شدن پوست باشند در برخی موارد هم لکه های سفید روی پوست به علت بیماری لک و پیس (و یتیلیگو) پدید می آیند.

دائر توصیه کرد: برای تشخیص قطعی و درمان مناسب لکه های سفید روی پوست افراد باید به متخصص پوست مو مراجعه کنند.

درمان جوش های بزرگ و از بین بردن جای آنها

وی بیان کرد: در موار دی که جوش ها بزرگ، التها بی و کیستی هستند باید نخست درمان دارویی به مدت حداقل شش ماه انجام شود اگر داروهای آنتی بیوتیکی سبب بهبود جوش ها نشوند از داروی دیگری با نام روآکوتان استفاده می شود.

این عضو انجمن متخصصین پوست ایران افزود: پس از کنترل جوش ها و از بین بردن التهاب و چرک موجود در آنها می توان از روش های موثری مانند میکرو نیدلینگ یا لیزر دی اکسید کربن کمک گرفت.

درما تیت سبورئیک

دائر درباره درما تیت سبورئیک اظهار کرد: این عارضه نوعی اگز مای شایع در افراد است که حدود 25 تا 50 درصد از افراد جامعه را درگیر می کند از علائم این عارضه می توان به قرمزی، پوسته ریزی، خارش و خشکی پوست اشاره کرد. نشانه های درما تیت سبورئیک اغلب در نواحی خاصی از صورت مانند کنار بینی، بین ابرو، گونه و گاه بین سینه ها مشاهده و در مردان علائم این عارضه در نواحی مانند ریش و سبیل هم دیده می شود.

وی گفت: افراد دچار درما تیت سبورئیک باید از استعمال دخانیات و الکل، مصرف غذاهای تند و محرک و نوشیدنی های داغ خودداری کنند، همچنین باید از درمان های خوراکی و موضعی نیز کمک گرفته شود، برای جلوگیری از عود بیماری باید مصرف داروها به تدریج و زیر نظر پزشک قطع شود زیرا احتمال برگشت بیماری با قطع ناگهانی درمان وجود دارد.

این عضو انجمن متخصصین پوست ایران تاکید کرد: در برخی موارد این بیماری ممکن است تا سنین میانسالی و پیری نیز به تناوب ادامه پیدا کند.

ارتباط مصرف داروی ونو ستات با ریزش مو

دائر یادآور شد: داروی و نوستات فرآورده گیاهی است که برای درمان و اریس و ناراحتی عروقی به کار می رود و گزارشی درباره ارتباط مصرف آن با ریزش مو در دسترس نیست.

درمان افتادگی پوست

همچنین مجتبی قمری عضو انجمن متخصصین پوست ایران اظهار کرد: افتادگی پوست در صورتی که پس از کاهش وزن شدید رخ داده باشد معمولاً پایدار است و اگر خیلی آزار دهنده باشد می توان از جراحی پلاستیک کمک گرفته شود در مو اردی هم که افتادگی پوست کم و خفیف باشد می توان با تحرک پوست به کمک امواج رادیو فرکانسی سبب سفتی پوست شد.

عوارض ژل و بوتاکس

وی بیان کرد: افراد برای تزریق ژل و بوتاکس باید به متخصصان پوست و مو مراجعه و این متخصصان هم باید از مواد تایید شده و استاندارد استفاده کنند.

تزریق بوتاکس در چه نواحی انجام می شود

این عضو انجمن متخصصین پوست موی ایران افزود: بوتاکس دارویی است که عضلات را به طور موقت غیر فعال می کند و بیشتر برای رفع چین و چروک صورت استفاده می شود، بوتاکس همچنین برای کاهش تعریق در افرادی که زیاد عرق می کنند نیز کاربرد دارد در این اشخاص بوتاکس در نواحی مانند زیر بغل و کف دست و پاها تزریق می شود.

قمری تاکید کرد: بوتاکس در درمان خط اخم و چروک های دور چشم و پیشانی نیز موثر است، همچنین در افرادی که موقع خندیدن لثه های آنها دیده می شود برای حل شدن این مشکل می توان از بوتاکس کمک گرفت در برخی از موارد هم بوتاکس طبق نظر پزشک برای رفع افتادگی فک به کار می رود.

بوتاکس در درمان چه نوع چین های موثر است

وی تصریح کرد: چین های دینامیک مانند چین هایی که بر اثر صحبت کردن و تکان دادن صورت پدید می آید به کمک بوتاکس رفع می شود.

این عضو انجمن متخصصین پوست ایران اظهار کرد: در مواردی طبق نظر پزشک این چین ها باید پر یا جراحی شوند برای پر کردن این چین ها از فیلرهای طبیعی (چربی ها) یا فیلرهای مصنوعی (ژل ها) استفاده می شود.

زمان تکرار فیلرها

قمری گفت: اگر قصد داشته باشیم حجم دهی در صورت ایجاد کنیم همه حجم را در بار نخست تزریق نمی کنیم و پس از گذشت حدود 2 هفته حجم باقی مانده را تزریق می کنیم و این کار را تا جایی ادامه می دهیم که به حجم مطلوب برسیم.

وی افزود: مدت زمان تکرار فیلرها بر اساس ماندگاری فیلر متفاوت و بین چهار ماه تا 2 سال است.

ماندگاری فیلرها

قمری یادآور شد: در گذشته فیلرهایی مانند پاژ استفاده می شد که ماندگاری طولانی مدت داشتند از عوارض تزریق این فیلرها می توان به بروز انواع عفونت ها اشاره کرد، اما امروزه فیلرها ماندگاری کوتاه تری دارند و در صورتی که پس از نخستین تزریق فرد احساس خوشایندی نداشته باشد می توان سریع این فیلرها را از بین برد به طور مثال هیالورونیک اسید ژنی است که می توان با تزریق در عرض چند دقیقه این فیلر را محو کرد در مواردی که ژل ها پس از تخلیه افتادگی ایجاد کرده باشد باید پس از کنترل عفونت و التهاب دوباره با مواد مرغوب یا چربی خود بدن این افتادگی را برطرف کرد و در مواقعی که نمی توان این روش ها را انجام داد باید از جراحی کمک گرفته شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: