حکیم زاده مطرح کرد؛

تلاش برای کسب سهمیه کنکور برای دانش‌آموزان عشایر

کدخبر: 2120100

معاون آموزش ابتدایی گفت: در تلاش هستیم برای دانش آموزان عشایری سهمیه کنکور در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در برنامه فرصت برابر شبکه آموزش درباره سال تحصیلی جدید عنوان کرد: امسال هفت میلیون و 700هزار دانش آموز در کشور تحصیل می کنند که با احتساب نوآموزان پیش دبستانی حدود هشت میلیون دانش آموز در کلاس های درس حاضر می شوند.

وی افزود: در معاونت ابتدایی سه حوزه پیش دبستانی، ابتدایی و آموزش عشایری مورد توجه قرار گرفته اند و باتوجه به این ماموریت برنامه یاد یار مهربان در این هفته برای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امیدواریم شادابی و نشاط در دانش آموزان ابتدایی تا حد امکان برقرار باشد و آموزش و پرورش تا حد ممکن برای این هدف گام بردارد.

حکیم زاده افزود: فضای آموزشی و نیروی انسانی برای حضور دانش آموزان در کلاس درس مشکلی ندارد و با توجه تفویض اختیاری که به استان ها انجام شده شاهد افزایش جنب و جوش در مناطق مختلف کشور هستیم.

ایجاد فرصت آموزشی برای دوره پیش دبستانی در مناطق محروم

وی در مورد ضرورت دوره پیش دبستانی گفت: بسیاری از پژوهش ها در حیطه اقتصاد نشان می دهد که سرمایه گذاری در دوره پیش دبستان چند برابر نسبت به سرمایه گذاری در آموزش عالی نتیجه می دهد.

معاون آ موزش ابتدایی افزود: در دولت یازدهم ردیف بودجه ای به آموزش پیش دبستانی در مناطق 2 زبانه و محروم اختصاص داده شده بر همین اساس در استان هایی همچون سیستان و بلوچستان شاهد حضور نوآموزان پیش دبستانی بودیم و باید این طرح افزایش پیدا کرده تا پوشش 100درصدی در دوره پیش دبستانی داشته باشیم.

وجود 61 هزار برای دانش آموزان عشایری

حکیم زاده درباره شرایط تحصیلی دانش آموزان عشایری گفت: 181 هزار دانش آموز عشایری در 61 هزار مدرسه فرصت تحصیل پیدا کردند و به دنبال این هستند تا سهمیه ای برای کنکور دانش آموزان مناطق عشایری بگیریم.

وی در مورد روند جذب معلم در این مناطق بیان کرد: سعی داریم از فارغ التحصیلان عشایری برای حرفه معلمی استفاده کنیم؛ چرا که این افراد با شرایط اقلیمی و فرهنگی عشایر آشنایی کامل دارند.

معاون آموزش ابتدایی گفت: باید تلاش کنیم در آموزش عشایر آنها را از فضای زندگی خود دور نکنیم بلکه آموزش را به درون عشایر ببریم.

معلمان کلاس اول سخت ترین کار را دارند

حکیم زاده با اشاره به اینکه باید فرصت کودکی کردن را به دانش آموزان بدهیم، بیان کرد: مفاهیم درسی و فضای یادگیری بهتر باید در فضایی کودکانه تحقق یابد و تک تک کلمات بازخوردهای معلمان در شرایط دانش آموزان ابتدای موثر است.

وی در مورد معلمان دوره ابتدایی گفت: سخت ترین مقطع در حرفه معلمی مربوط به معلمان ابتدایی است و باتوجه به تجربه کاری خودم که در تمامی مقاطع تحصیلی تجربه کاری دارد معلمان ابتدایی به ویژه اول دبستان سخت ترین شغل را دارند چرا که با گروه سنی در تعامل بوده که هیچ آشنایی با درس و مدرسه نداشته اند.

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه در دوره ابتدایی از طرح کارآمد برای آموزش معلمان استفاده می کنیم، یادآور شد: در این طرح معلمان ابتدایی نیازهای خود را از طریق تبادل نظر و انتقال تجربیات برطرف می کنند و سعی داریم در این کار از تجربه معلمان بازنشسته بهره مند شویم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: