خدمات سلامت محور به سالمندان ارائه می شود

کدخبر: 2117676

برنامه های مختلف و متنوع در کانون های جهان دیدگان منطقه با هدف ارتقاء سطح سلامت و افزایش مشارکت اجتماعی سالمندان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید طلوعی با اعلام این مطلب افزود: کانون جهان دیدگان سالمندان طرحی است که در معاونت‌های اجتماعی شهر تهران تأسیس شده است تا سالمندانی که می‌خواهند با اداره‌های سلامت در بخش‌های مختلف شهرداری در ارتباط باشند، عضو این کانون می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هدف کلی از کانون جهان‌دیدگان، حمایت از تشکیل کانون‌های سالمندی در طرح محلات شهرتهران به منظور ارتقا طرح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی سالمندان است، تصریح کرد: کانون جهان دیدگان شهر تهران، مؤسسه‌ای غیردولتی، غیرتجاری، غیرانتفاعی و غیر سیاسی بوده که در چارچوب اهداف اساسنامه و رعایت قوانین و مقررات موضوعات کشور فعالیت می‌کند.

شهردار منطقه ۷ با تاکید بر اینکه در کانون جهان دیدگان، معمولاً افراد سالمندی که بالای ۵۰ سال دارند عضو می‌شوند، اضافه کرد: از اهداف دیگر این کانون، تلاش و فعالیت جهت تشکل‌یابی، انتظام، همگرایی، هم‌اندیشی و هم‌کوشی در مسیر طراحی و اجرا برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

وی تاکید کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت سالمندان از طریق اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، گردشگری و تفریحی، مذهبی، آموزشی همچنین ارتقا مهارت‌های اعضا در عرصه فرهنگی و اجتماعی در حوزه سلامت و بهداشت جسمانی، روانی و حفظ توانمندی‌های لازم نیز از دیگر اهداف این کانون است.

طلوعی با اشاره به جایگاه رفیع و والای سالمندان، خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام سالمندان مایه خیر و برکت در جامعه و خانواده هستند. استفاده ازنصایح، اندوخته ها و تجربیات ارزشمند آنان موجب سربلندی است و ما نیز برای اعتلا و پیشرفت باید وامدار تجربیات ارزشمند آنان باشیم.

وی با بیان این که حرکت در مسیر اجرای سیاستهای سازمان بهداشت جهانی و برنامه ریزی برای پیری جمعیت آینده کشور از رویکردهای مدیریت شهری منطقه است افزود : فعال سازی سالمندان، مشارکت و ایجاد امنیت روحی و جسمی آنان از برنامه هایی است که در دستور کار منطقه قرار دارد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: