رحیم‌پور ازغدی:

غرب‌زده‌‌ها از غربی‌ها خطرناک‌تر هستند/ تدریس دروس معارف به عنوان یک دکان یک خطر است

کدخبر: 2117518

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه غرب‌زده‌‌های داخلی از غربی‌ها خیلی خطرناک‌تر هستند، گفت: گاهی با برخی غربی‌ها راحت می‌شود حرف زد ولی برخی روشنفکرهای بی‌سواد هستند که اصلا نمی‌شود با آنها حرف زد.

به گزارش نسیم آنلاین، حسن رحیم پور ازغدی عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در گردهمایی مدیران و اساتید دروس معارف دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اساتید معارف نباید به مسائل حزبی و جناحی بیاندیشید، دین خدا فقط نباید دست به دست بشود وگرنه مسؤولیت ها می آیند و می روند.

وی افزود: متاسفانه گاهی دیده می شود دغدغه تدریس دروس معارف به دغدغه پنجم و ششم تبدیل می شود و جنبه چاپلوسی و تملق به نگرانی های دینی می چربد. دغدغه اینکه حقوق ما چقدر شده و از این مسائل به دغدغه های اصلی تبدیل می شود و گاهی افراد به جیب و دغدغه های مادی می اندیشند.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: مشکل بزرگ ما این است که در نهادهای مختلف افراد خودشان را با روسای خود منطبق می کنند، این یک خطر است که به تدریس دروس معارف به عنوان یک دکان نگاه شود.

وی اضافه کرد: باید در جذب مخاطب درست عمل کرد، متاسفانه برخی مواقع ما حرف هایی می زنیم که فکر می کنیم منطقی است ولی منطقی نیست، هر کدام از ما می خواهیم چیزی را بیان کنیم یا بنویسم بهتر است ابتدا خودمان را جای مخاطب بگذاریم.

رحیم پور ازغدی اظهار داشت: برخی مواقع خیلی ها ساکت می شوند ولی قانع نمی شوند، شما باید بتوانید مخاطب را قانع کنید. اگر اعتماد مخاطب جلب نشود حتی فیلسوف دوران هم که باشیم مخاطب حرف ما را گوش نمی دهد، باید با استدلال و منطق صحبت کنیم.

وی با بیان اینکه غرب زده های داخلی از غربی ها خیلی خطرناک تر هستند، عنوان کرد: گاهی با برخی غربی ها راحت می شود حرف زد ولی برخی روشنفکرهای بی سواد هستند که اصلا نمی شود با آنها حرف زد.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد و مسئولان بیشتر دغدغه جیب و حقوق دارند و در مسائل فرهنگی و دینی خود را با روسای شان منطبق می کنند، این نشان می دهد دغدغه آنها دغدغه ماندن است نه حقیقت. وی افزود: در زمان انقلاب بودند کسانی که دغدغه اصلی آنها دین و اسلام و فرهنگ بود و از همه طرف هم تحت فشار بودند ولی توانستند تاثیر خود را بگذارند. رحیم پور تاکید کرد: گاهی اوقات فکر می کنیم مخاطب ما منطقی است و هر جا را منطقی حرف می زنید مخاطب می پذیرد و برعکس. در صورتی که اینگونه نیست. وی افزود: ما هر چیزی را که می خواهیم بگوییم اول باید خود را جای مخاطب بگذاریم و ببینیم اگر چنین حرفی را به ما بزنند خودمان می پذیریم. رحیم پور ازغدی با اشاره به استفاده 60 درصد مردم از اینترنت گفت: باوجود استفاده زیاد جوانان از اینترنت ولی سواد و آموزش دیجیتالی زیر 10 درصد است و این مسئله یعنی خوراندن اطلاعات بدون عمق خوب و بد به همه خانه ها و ذهن ها بدون هیچ آموزش و مدیریتی. وی تصریح کرد: برخی مخاطب محوری را بد می فهمند و فکر می کنند باید چیزی را بگویند که مخاطب خوشش می آید. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: در گذشته ما آخوندهایی را داشتیم که مارکسیسم بودند الان هم داریم کسانی را که سعی می کنند اسلام را لیبرالیزه کنند حتی من شخصی را دیدم که در مباحث روشنفکری قلم و بیانش به نفی نبوت رسیده بود. وی گفت: مواجهه نادرست با مسائل باعث شده در دهه چهارم انقلاب رفتن یا نرفتن خانم ها به ورزشگاه و برگزاری کنسرت به اولویت اصلی تبدیل شده و مسائل اصلی از اولویت خارج شده است. انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: