آغاز فصل ۲۰۱۸ - ۲۰۱۷ لیگ قهرمانان اروپا

قسمت بیست‌وششمِ هیجان؛ بازی مرگ در راند اول

کدخبر: 2117124

بیست‌وششمین دوره لیگ قهرمانان اروپا با ۲ بازی بزرگ و کلی هیاهو آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، قرار نیست در بیست و ششمین دوره لیگ قهرمانان اروپا، اتفاقی متفاوت از همه ادوار قبلی رخ دهد. ماجرا، ماجرای کلی هیجان است، مقدار زیادی دیوانه شدن از شادی پیروزی و کمی افسردگی بابت نرسیدن به هدف یک ساله.

فصل 2018-2017 از ساعت 23:15 امشب (سه شنبه) با برگزاری 8 دیدار در گروه های اول تا چهارم آغاز می شود که مهم ترین بازی جدال بارسلونا و یوونتوس به میزبانی نوکمپ است.

2 مدعی گردن کلفت

جدال این 2 تیم علاوه بر یادآوری فینال رودرروی فصل 2015-2014 لیگ قهرمانان تداعی کننده جدال فصل قبل در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت هاست؛ جایی که بارسلونا یک مرحله پس از رقم زدن معجزه نوکمپ و جبران شکست 4 بر صفر بازی رفت با برتری 6 بریک در جدال دور برگشت با پار ی سن ژرمن به سد دفاعی قدرتمند یوونتوس برخورد کرد و نتوانست شکست 3 بر صفر دور رفت را جبران کند. حالا هر 2 تیم در اوج آمادگی به هم رسیده اند. یوونتوس قاطعانه هر 3 بازی اول خودش در لیگ را برده؛ درست مانند بارسلونا. تیم والورده با درخشش مسی راه افتاده و دمبله هم در اولین حضور با پیراهن تیم جدیدش امیدوارکننده نشان داد.

در آن سمت یوونتوس حتی بعد از جدایی بحث برانگیز بونوچی هم تضعیف نشد. دیبالا در همان روزهای نخست فصل هت تریک کرد و ارزش هایش را به اثبات رساند. علاوه بر این، خط دفاعی تیم آلگری هم بسیار قدرتمند نشان می دهد. هر چند اولین بازی فصل لیگ قهرمانان به سبب شرایط خاص تیم ها معمولا چندان زیبا از آب درنمی آید اما می توان انتظار داشت نبرد 2 غول بزرگ دنیای فوتبال در همین شروع فصل همه را پای تلویزیون میخکوب کند.

دشواری های اتلتیکو مادرید

رم در نبردی دشوار و مهم در خانه، اتلتیکو مادرید را پیش رو دارد. تیم سیمئونه ابتدای هفته در مستایا از پس والنسیا برنیامد و بازی رم مقابل سامپدوریا به تعویق افتاد. پس به شکل طبیعی تیم ایتالیایی سرحال تر به نظر می رسد. مردان دی فرانچسکو حالا که سایه مدیر محبوبی مثل فرانچسکو توتی را بالای سر خودشان می بینند، امیدوارتر از همیشه به آینده و حضور در لیگ قهرمانان فکر می کنند. رم از زمان برپایی فرمت جدید و تبدیل این جام به لیگ قهرمانان هرگز نتوانسته خودش را به جمع 4 تیم برساند و کماکان بزرگ ترین افتخارش، باختن به لیورپول در فینال خانگی فصل 1984-1983 است؛ کاری که اتلتیکومادرید هم در سال های اخیر 2 بار انجام داده و در 4 فصل اخیر 2 بار نایب قهرمان شده است.

تیم پایتخت ایتالیا با خرید پاتریک شیک به عنوان آخرین هدیه فصل نقل و انتقالات بیش از پیش در فاز تهاجمی قوی شده اما در دفاع هم حرف های زیادی برای گفتن دارد. در عوض شاگردان سیمئونه مثل اکثر روزهای چند فصل اخیر در امور تدافعی و تهاجمی به یک اندازه خطرناک هستند. تداوم روحیه جنگندگی آن ها می تواند میزبان رمی را حسابی به دردسر بیندازد.

کار آسان قهرمان و مصائب لیورپول

علاوه بر بازی های سه شنبه، نبردهای چهارشنبه شب هم در نوع خودش جالب است. هنوز یکی از بدترین خاطرات لیورپول، شکست 2 فصل قبل در فینال لیگ اروپا مقابل سویاست؛ آنچه باعث شده تیم با کلوپ از یک جام و فصل آینده لیگ قهرمانان دور بماند. جدال چهارشنبه شب 2 تیم در ورزشگاه آنفیلد زمان مناسبی برای انتقام گرفتن تیم انگلیسی است؛ هر چند دومین تیم پرافتخار انگلیس حال و روز خوبی ندارد و شکست 5 بر صفر ابتدای هفته مقابل منچسترسیتی حسابی قرمزها را بی روحیه کرده است.

رئال مادرید، مدافع عنوان قهرمانی و فاتح 3 فصل از 4 فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا در گام اول کار آسانی پیش رو دارد. آپوئل نیکوزیا در نگاه اول حریف چندان دندان گردی به نظر می رسد اما اگر قرار باشد سریال تازه آغاز شده تساوی های تیم زیدان به قسمت سوم برسد، آن وقت دیگر نمی توان تیم قبرسی را رقیب آسانی برای بقیه تیم های گروه دانست. 2 تساوی متوالی در لیگ، همین ابتدای فصل رئال مادرید را 4 امتیاز از بارسلونا عقب انداخته اما شاید یک پیروزی محتمل مقابل آپوئل نیکوزیا، ورق را برگرداند.

برنامه بازی های هفته اول لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیر است:

سه شنبه، 21 شهریور، ساعت 23:15

گروه اول: بنفیکا - زسکامسکو، منچستریونایتد - بازل

گروه دوم: بایرن مونیخ - اندرلشت، سلتیک - پاری سن ژرمن

گروه سوم: چلسی - قره باغ، رم - اتلتیکو مادرید

گروه چهارم: بارسلونا - یوونتوس، المپیاکوس - اسپورتینگ لیسبون

چهارشنبه 22 شهریور، ساعت 23:15

گروه پنجم: ماریبور - اسپارتاک مسکو، لیورپول - سویا،

گروه ششم: فاینورد - منچسترسیتی، شاختار - ناپولی

گروه هفتم: لاپیزیگ - موناکو، پورتو - بشیکتاش

گروه هشتم: رئال مادرید - آپوئل، تاتنهام - دورتموند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: