آغاز تحقیق درباره جنایات جنگی ارتش استرالیا در افغانستان

کدخبر: 2114190

واحد بازرسی ارتش استرالیا گزارشی از جنایات جنگی احتمالی سربازان این کشور در افغانستان منتشر می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، واحد بازرسی ارتش استرالیا از تهیه گزارشی در جهت شفاف سازی شایعاتی درباره جنایات جنگی نظامیان این کشور در افغانستان خبر داد.

طبق برخی گزارش ها، نظامیان استرالیایی در قتل یک پسربچه افغان دست داشته اند. گفته می شود صد ها صفحه سند نیز از عملیات های مخفی ارتش استرالیا در افغانستان وجود دارد.

واحد بازرسی کل ارتش استرالیا در روز جمعه، طی اطلاعیه ای اعلام کرد، ما در حال پیگیری شایعات نقض قانون نیرو های نظامی این کشور ازسال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ در افغانستان هستیم و هر کسی اطلاعاتی در این خصوص دارد به این واحد اطلاع رسانی کند.

اگرچه استرالیا عضو ناتو نیست، اما به عنوان یک متحد از سال ۲۰۰۲ در کنار آمریکا در افغانستان بوده و به این کشور نیروی نظامی اعزام کرده است.

اخیرا استرالیا با ارسال ۳۰ نیروی نظامی به افغانستان در جهت پیوستن به مأموریت آموزش و پشتیبانی تحت رهبری ناتو موافقت کرده است. این امر باعث شد تا تعداد کل نیرو های استرالیایی مستقر در افغانستان به ۳۰۰ نظامی افزایش یابد .

گفتنی است، جنگ ۱۶ ساله آمریکا در افغانستان به بهانه مبارزه با طالبان انجام می شود و استرالیا با فعالیت نظامی خود بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۱۴ در افغانستان و کمک به آموزش نیروهای امنیتی افغانستان، بیشترین همکاری نظامی کشورهای خارج از ائتلاف ناتو را تاکنون داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: