همه چیز تحت الشعاع انتخابات است

بحران مالی و عدم توجه به اساسنامه در انتخاب سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی

کدخبر: 2110828

در حالی که اساسنامه کمیته ملی المپیک تاکید دارد سرپرست کاروان در رویداد بین‌المللی باید یک سال قبل از بازی‌ها انتخاب شود، هنوز برنامه کمیته برای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، انتخاب سرپرست کاروان ایران در رویدادهای بین المللی یکی از مهمترین نکاتی است که همیشه مورد توجه قرار گرفته چرا که این فرد مسئولیت های زیادی را برای حضور ایران در یک میدان مهم از جمله ثبت نام کاروان، بازدید از محل برگزاری رقابت ها و شرکت در جلسات سرپرستان کاروان برعهده دارد.

یکی از رقابت های مهم پیش رو بازی های آسیایی 2018 جاکارتاست که از روز جمعه روزشمار این بازی ها در فاصله یک سال مانده به مسابقات آغاز شده این در حالی است که هنوز برنامه ایران برای شرکت در این مسابقات به صورت دقیق مشخص نیست.

کاروان ایران در حالی قرار است در این بازی ها حضور پیدا کند که انتخابات کمیته ملی المپیک 30 دی ماه برگزار می شود و تا روی کار آمدن هیات اجرایی جدید مشخص نیست تکلیف کاروان ایران برای شرکت در بازی های آسیایی 2018 به چه صورت خواهد بود.

ماده 26 اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک که پیش نویس آن مورد تایید کمیته بین المللی المپیک قرار گرفته، می گوید سرپرست کاروان اعزامی باید یک سال قبل از آغاز رویداد انتخاب شود در حالی که به دلیل برگزاری انتخابات در دی ماه مشخص نیست کمیته ملی المپیک برای این بازی ها چه برنامه ای دارد.

نکته مهم دیگر اینکه بعد از گذشت 6 ماه کمیته ملی المپیک هنوز بودجه ای دریافت نکرده و تنها بودجه ای که به کمیته ملی المپیک واریز شد، هزینه های جاری کمیته شامل حقوق کارمندان بود.

کمتر از یک ماه دیگر به شروع بازی های داخل سالن آسیا فرصت باقی است و با وجود قرارداد با شرکت هواپیمایی، هنوز بودجه ای به کمیته واریز نشده تا ادامه کار پیگیری شود.

مشکلات و مسائل مالی باعث شده تا فدراسیون ها نیز به این امر معترض شوند. کمیته ملی المپیک در حالی هنوز بودجه ای از سازمان مدیریت و برنامه ریزی نگرفته که کمیته ملی پارالمپیک و وزارت ورزش بارها بودجه گرفته و حتی وزارت در چند نوبت این بودجه را به فدراسیون ها تزریق کرده است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: