از سوی سازمان سرمایه گذاری اعلام شد؛

جزئیات سرمایه‌گذاری در۴سال گذشته

کدخبر: 2110747

سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران طی گزارشی گزارش سرمایه وارده در طی دولت یازدهم را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت اقتصاد و دارایی، مجموع سرمایه وارده در طی دولت یازدهم رقم ۱۱ هزار و ۲۶۳ میلیون دلار بوده است؛ سرمایه های جذب شده مذکور شامل سرمایه های اعلام شده توسط سیستم بانکی کشور، گمرک، وزارت نفت، سازمان بورس و مناطق آزاد است.

قطعا حجم سرمایه‌های وارده به کشور که به دلایلی به منابع رسمی کشور مانند سازمان سرمایه گذاری اعلام نشده اند و یا از سایر طرق وارده شده، بیش از رقم اعلام شده است و این سازمان در حال احصاء کلیه موارد در سراسر کشور است. لازم به ذکر است، بر اساس گزارش رسمی آنکتاد میزان سرمایه خارجی وارده به کشور در سال ۲۰۱۵ مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۶ مبلغ ۳ میلیارد و ۳۷۲ میلیون دلار می باشد که نشان دهنده رشد ۶۵ درصدی است.

این گزارش همچنین حاکی است، وزارت امور اقتصادی و دارایی میزان مجموع حجم سرمایه گذاری مصوب خارجی کشور طی دوران پس از برجام را ۱۳ میلیارد و ۲۴۲ میلیون دلار اعلام کرد.

متن کامل گزارش آماری از سرمایه گذاری خارجی در ایران در دوره پسا برجام (یکم دی ماه ۱۳۹۴ لغایت ۲۲ مرداد ماه ۱۳۹۶) به شرح زیر است:

سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران همچنین با اعلام رقم ۱۸،۶۹۹،۴۶۱ هزار دلار سرمایه گذاری مصوب و معتبر در دولت یازدهم، آمار این سرمایه گذاری ها را به تفکیک بخش های مختلف اقتصادی منتشر کرد.

متن کامل گزارش سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران آمار سرمایه گذاری خارجی مصوب و معتبر به تفکیک بخش اقتصادی به شرح زیر است:

قابل ذکر است که بیش از ۳ میلیارد دلار طرح های سرمایه گذاری خارجی (غیرفاینانس) ارائه شده توسط ۴۶ سرمایه گذار خارجی، توسط سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در دست اقدام ، بررسی و مذاکره است تا پس از نهایی شدن انشاءالله طی هفته های آتی به تصویب هیات سرمایه گذاری خارجی خواهد رسید. همچنین گزارش دیگری حاکی است، سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران طی گزارشی با ارایه اطلاعات مربوط به طرحهای سرمایه گذاری خارجی مصوب از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۵، با لاترین میزان سرمایه گذاری خارجی از نظر تعداد و رقم سرمایه گذاری، مربوط به سال ۱۳۹۵ می باشد. این گزارش حاکی است؛ در سال ۱۳۹۵، تعداد ۱۳۷ طرح سرمایه گذاری خارجی مصوب به مبلغ ۱۰،۱۴۵،۹۴۱ هزار میلیون دلار در کشور انجام شده است.

گزارش دیگری از سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران حاکی است، رتبه جمهوری اسلامی ایران در جذب سرمایه گذاری خارجی در بین ۲۰۱ کشور در سال ۲۰۱۶ ، ۵۱ می باشد. بر اساس این گزارش، رتبه تجمعی جمهوری اسلامی ایران در جذب سرمایه گذاری خارجی از سال ۱۹۹۴ تاکنون ۵۰ می باشد. این گزارش می افزاید، در منطقه منا نیز بر اساس نرخ رشد، جمهوری اسلامی ایران رتبه اول را داراست. همچنین در بین کشورهای آسیایی جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۶ جایگاه ۱۸ را کسب کرده است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: