عضو انجمن معماری ساختمان تهران در جمع خبرنگاران

شهرسازی با آموزه‌های اعتقادی و فرهنگی فاصله‌های زیادی دارد

کدخبر: 2110741

عضو انجمن معماری، طراحی و دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان تهران، گفت: عدم شناخت و آگاهی معماران و مسئولان حوزه مدیریت شهری نسبت به فرهنگ ایران اسلامی باعث شده شهرسازی با آموزه‌های اعتقادی و فرهنگی فاصله زیادی پیدا کند.

به گزارش خبرنگار فارس، پریسا اشراقی عضو انجمن معماری، طراحی و دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان تهران در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه امروز شاهد این هستیم که معماران و مسئولان حوزه مدیریت شهری شناخت چندانی با فرهنگ ایرانی اسلامی با حکمت هنر و معماری شهری شناخت چندانی ندارند، گفت: تصمیم ما این است تا با همت جمعی از متخصصان متعهد و انجمن صنفی و معماری و طراحی ساختمان تهران شرایطی را فراهم کنیم که در پروژه های ساخت و ساز مبانی و اصولی فرهنگی در بحث معماری رعایت شود.

وی افزود: یکی از مولفه های اصلی معماری اسلامی و تحقق شهر امن و آرام نشاط اجتماعی است؛ بنابراین معماری اسلامی نشاط را یکی از ضروریات حیات انسانی و زندگی سالم شهری می داند.

اشراقی با اشاره به ضرورت و اهمیت توجه به فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در حوزه معماری خاطرنشان کرد: مشکلاتی که در زمینه شهرسازی و معماری وجود دارد مشکلات اساسی است که با گذشت بیش از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از مسائل ابتدایی معماری شهری حل نشده و ابعاد مختلفی از وجوه اصلی آن مغفول مانده است.

عضو انجمن معماری، طراحی و دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان تهران خاطرنشان کرد: شهرسازی در مبانی اسلامی با دو واژه شهر امن و شهر پاک توصیف می شود و درواقع شهری که امنیت و آرامش را برای جامعه به ارمغان می آورد از ناهنجاری های بصری دور است.

اشراقی ادامه داد: یکی از مولفه های مهم و اصلی تحقق شهر امن و آرام نشاط اجتماعی است چرا که معماری اسلامی نشاط را یکی از ضروریات حیات انسانی و زندگی سالم می داند.

به گفته وی در روانشناسی نظریه ای با عنوان ساخت و توسعه وجود دارد که به اهمیت بحث نشاط اجتماعی پرداخته است.

وی از برگزاری جشنواره گنجینه فرش پارسی خبر داد و گفت: با تلاش مسئولان انجمن صنفی معماری قرار است با هم افزایی از طرح ها و ایده های جدید که شاخصه های معماری ایرانی اسلامی در آنها لحاظ شده استقبال و در مسیری حرکت کنیم که بتوانیم آثاری جامع، ماندگار و کارآمد را بجای بگذاریم.

اشراقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر طراحی و اجرای اولین گالری فرش ابی ایران با محوریت نشاط در زندگی اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده ایم بنابراین امیدواریم مبدا حرکت در مسیر پروژه های متفاوت با مولفه های ایرانی اسلامی باشد.

به گفته وی آیین افتتاح این گالری نیمه اول شهریور ماه سال جاری با حضور نمایندگان مجلس و سفرای فرهنگی برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: