سالم شدن کیفیت هوای ۱۶ مرکز استان کشور

کیفیت هوای ۵ مرکز استان کشور ناسالم

کدخبر: 2110740

شاخص‌های اندازه‌گیری دستگاه‌های سنجش کیفیت هوای مرکز کنترل و پایش محیط زیست نشان می‌دهد که قم، اهواز، اراک، کرج و بوشهر هوایی ناسالم طی ۲۴ ساعت گذشته داشته‌اند و گروه‌های حساس و بیماران نباید در سطح این مراکز استانها تردد کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سازمان حفاظت محیط زیست در آمارگیری روزانه خود شاخص کیفی هوای کلان شهرها و مراکز استانها در 24 ساعت گذشته منتهی به ظهر امروز (یکشنبه بیست و نهم مرداد ماه ) را به طور کامل مورد بررسی قرار داد.

بر اساس گزارش های مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، شاخص های ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و آلاینده های جوی در مرکز استانهای قم(قم)، خوزستان(اهواز)، مرکزی(اراک)، البرز(کرج) و بوشهر بیشتر از حد انتظار وجود داشته است.

عدد شاخص ذرات معلق و آلایندگی در قم 155، اهواز 134، اراک 114، کرج 110 و بوشهر 103 که بر همین اساس کیفیت هوای قم در شرایط ناسالم برای همه افراد قرار گرفت و گروههای حساس یا بیماران نباید در این مراکز استان تردد داشته باشند.

طبق گزارشهای به دست آمده 16 مرکز استان، شرایط مناسب تری را داشتند و کیفیت هوای آنها در شرایط سالم قرار گرفت و ساکنان این استانها که تهران نیز جزو آنها بود به سبب وزش باد موقتی و عدم وارونگی دما، هوای بهتری را استنشاق کردند.

اما کیفیت هوای دو مرکز استان کشور در شرایط پاک قرار گرفت که ایلام با شاخص 29 پاک ترین مرکز استان کشور نام گرفت.همچنین امروز اردبیل با 11 درجه بالای صفر خنک ترین و اهواز با 49 درجه بالای صفر گرم ترین نقاط کشور بودند.

بنابر تمهیدات اندیشیده شده از سوی مسئولان اگر شاخص عددی ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بین 50 تا 100 باشند شرایط کیفیت هوا سالم است و شرایط ناسالم برای گروههای حساس نیز به میانگین عددی 100 تا 150 تعلق می گیرد اما اگر اعداد از 150 تا 200 قرار گیرند به این شرایط کیفیت هوا وضعیت قرمز یا شرایط اضطرار گفته می شود و کیفیت هوا در این میانگین برای همه افراد ناسالم خواهد بود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: