تلاش اقلیم کردستان برای تعویق همه‌پرسی جدایی از عراق در ازای دریافت امتیاز از بغداد

کدخبر: 2110729

یک مسئول ارشد اقلیم کردستان از احتمال به تعویق افتادن همه‌پرسی جدایی این منطقه از عراق خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مسئول ارشد اقلیم کردستان عراق از احتمال به تعویق افتادن همه پرسی جدایی این منطقه از عراق در برابر دریافت امتیازاتی از دولت مرکزی بغداد خبر داد.

ملا بختیار، مسئول هیئت کاری دفتر سیاسی حزب اتحاد میهنی کردستان اعلام کرد هیئتی قرار است از بغداد بازدید کند تا از پیشنهادهای سران عراقی که احتمال دارد کُردها را به تعویق همه پرسی راضی کند، آگاه شوند.

ملابختیار در خصوص گفتگو با ائتلاف حاکم در بغداد به خبرگزاری رویترز گفت: به عنوان جایگزینی برای تعویق همه پرسی، بغداد آماده است تا هر چیزی را برای اقلیم ( کردستان) محقق کند.

وی همچنین گفت: بغداد باید آماده باشد تا به کُردها کمک کند بحران مالی را پشت سر بگذارند و آنها باید بدهی هایشان را بپردازند.

گفتنی است آمریکا و دیگر کشورهای غربی نگرانند این همه پرسی تنش جدیدی را در بغداد و حتی شاید کشورهای همسایه ایجاد کند و نگاه ها را از گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه منحرف کند.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا ده روز پیش به طور رسمی از مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق خواست این همه پرسی را به تعویق بیاندازد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: