استقبال وزرای‌خارجه کشورهای عربی از میانجیگری آمریکا در حل تنش‌های اسرائیل و فلسطین!

کدخبر: 2110719

وزرای خارجه‌ کشورهای عربی حمایت خود را از (به اصطلاح) تلاش‌های آمریکا برای برقراری صلح بین فلسطین و رژیم‌صهیونیستی اعلام کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربی الجدید، وزرای خارجه فلسطین، اردن و مصر در جلسه ای که روز شنبه در قاهره برگزار شد، اعلام کردند از تلاش های میانجیگرایانه آمریکا برای حل بحران فلسطین و رژیم صهیونیستی حمایت می کنند.

واشنگتن هفته گذشته اعلام کرد هیئتی عالی رتبه متشکل از «جرد کوشنر»، «جیسون گرینبلت» و «دینا پاول» را برای گفتگو درباره مذاکرات صلح به خاورمیانه اعزام می کند. در این سفر جلساتی با سران رژیم صهیونیستی، مقامات فلسطینی، عربستان، امارات، قطر، اردن و مصر برگزار خواهد شد.

وزرای خارجه کشورهای عرب در بیانیه ای مشترک اعلام کردند از ایفای نقش آمریکا برای برقراری صلح بین رژیم صهیونیستی و فلسطین قدردانی می کنند.

«جرد کوشنر»، داماد ترامپ که تجربه بسیار کمی در دموکراسی بین المللی دارد اوایل سال جاری میلادی برای آغاز دوباره مذاکرات صلح رژیم صهیونیستی و فلسطین که از سال 2014 متوقف شده بود، انتخاب شد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در ماه مه به سرزمین های اشغالی سفر کرد و همیشه از حل بحران رژیم صهیونیستی و فلسطین با عنوان «توافق نهایی» یاد کرده است. ترامپ در ماه فوریه با انحراف از سیاست خارجی آمریکا که چندین دهه ثابت مانده، اعلام کرد تشکیل دو دولت ممکن است راه حل تنش های رژیم صهیونیستی و فلسطین نباشد. علی رغم حمایت نظامی، مالی و سیاسی دولت های آمریکا در دوره های مختلف از رژیم صهیونیستی، دموکرات ها و جمهوری خواهان این کشور همواره از راه حل تشکیل دو دولت استقبال کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: