سعیدی در تشریح جزئیات نشست کمیسیون:

طرح مربوط به «تسهیل صادرات و محدود کردن واردات» در کمیسیون اقتصادی بررسی شد

کدخبر: 2110683

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرح اصلاح ماده (۳۱) قانون مقررات صادرات و واردات در نشست امروز کمیسیون برگزار شد.

زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح نشست امروز عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: نشست کمیسیون اقتصادی علی رغم اینکه امروز مجلس رأی اعتماد داشت، با حضور اعضا برگزار شد.

وی افزود: دستور امروز بررسی طرح اصلاح ماده (31) قانون مقررات صادرات و واردات بود چرا که برای رونق اشتغالزایی باید صادرات در کشور با رشد روبرو شود و از واردات کالاهایی که در کشور مشابه آن تولید می شود جلوگیری شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین عنوان کرد: در این جلسه، نمایندگان مرکز پژوهش های مجلس گزارشات خود را درباره میزان واردات کالاهای خارجی و قاچاق کالا ارائه دادند تا برنامه ریزی های به نحویی باشد از واردات کالاهای غیرضروری جلوگیری شود و این مهم در طرح مذکور لحاظ شود.

«بعد از بررسی ها مقرر شد گزارشات جدید و جامع در خصوص تولیدات و میزان واردات و صادرات و قوانین مرتبط بررسی شود و در این رابطه تجربه کشورهای موفق نیز مورد توجه قرار بگیرد تا در نشست بعدی کمیسیون درباره یک فوریت طرح اصلاح ماده (31) قانون مقررات صادرات و واردات رای گیری انجام شود.»

سعیدی همچنین خاطرنشان کرد: هدف از بررسی طرح مذکور تسهیل صادرات و محدود کردن واردات است به نحوی که از واردات اقلام غیرضروری به کشور جلوگیری شود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: