شهردار تهران:

جهت گیری در امور فرهنگی از اهمیت بسیاری برخوردار است

کدخبر: 2110630

عصر امروز (یکشنبه) مسجد ۷۲ تن و مقبره ۶ شهید گمنام و رونمایی از آثار کمپین «آینده را از مسجد بسازیم» با حضور مسئولان شهری و ائمه جماعات شهر تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در آیین افتتاح مسجد 72 تن گفت: همزمان با کلنگ زنی ساخت این مسجد، ساخت 72 مسجد دیگر در شهر تهران آغاز شد. از همه کسانی که در ساخت این مسجد و سایر مراکز فرهنگی و مذهبی شهر تهران تلاش کردند، تقدیر و تشکر می کنم.

وی افزود: در نخستین روزهای فعالیتم در شهرداری تهران در محضر مقام معظم رهبری یکی از نکاتی که مطرح کردم این بود که در مرکز سیاسی مذهبی انقلاب اسلامی و ام القرای جهان اسلام یعنی تهران توفیق خدمت پیدا کرده ام و فهم من این است که امورات فرهنگی مهم ترین وجه تفاوت بلاد اسلامی و غیر اسلامی است و زمانی می توانیم بگوییم موفق بوده ایم که هر کاری که انجام می دهیم موجب توفیق بندگی خدا برای شهروندان باشد.

وی با اشاره به استفاده از رهنمودهای آیت الله مهدوی کنی در عرصه فرهنگی و مذهبی، عنوان کرد: تا زمانی که حضرت آیت الله مهدوی کنی در قید حیات بودند، بدون نظر ایشان هیچ گامی را در عرصه های فرهنگی و مذهبی برنداشتم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه جهت گیری در امور فرهنگی و مذهبی از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: از ابتدای حضورم در شهرداری تهران توجه به مساجد و محور قرار دادن آن ها و ساخت مساجد را به طور جد مد نظر قرار دادم. سعی کردیم در این راه تسهیلات فراهم کنیم به جای اینکه خدای نکرده سنگ اندازی کنیم. همه حرکت های شهرداری بر تفکر مسجدی پایه گذاری شد که این تفکر نیز ساخته شده از قرآن و عترت است.

وی تاکید کرد: البته طوری که زیبنده مردم بود نتوانستیم عمل کنیم، اما از همه علما به عنوان یک شهروند درخواست می کنم که مساجد را به محل رجوع مردم در بعد مادی و معنوی تبدیل کنند. مسجد حتما به اقتصاد، فرهنگ، تربیت و همه شئونات مردم باید توجه داشته باشد. مهم ترین شمشیر برنده و تبلیغ و دعوت به اسلام و پیشرفت کارآمدی دین در اداره جامعه خواهد بود. در حقیقت باید این کار را از مساجد آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: بنده از همان مقطع ابتدایی و راهنمایی در مسجد بوده ام و امروز که به گذشته نگاه می کنم همه دوستانی که در فرهنگ مسجد بزرگ شدند انسان های موفقی هستند. لذا توجه به مساجد قطعا باید در دستور کار قرار گیرد. انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: