جزئیاتی از عملیات گسترده مقاومت در قلمون سوریه؛

بالا رفتن دست تسلیم تکفیری‌ها در "الزمرانی"/ مسئول بیانیه‌های رادیویی داعش پابه‌فرار گذاشت!

کدخبر: 2110562

یگان‌های مقاومت با همراهی نیروهای سوری، حملات گسترده‌ای را علیه مواضع داعش در منطقه جرود صورت دادند.

به گزارش خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، طی روزهای اخیر نیروهای مقاومت اسلامی لبنان با همراهی یگان های ارتش سوریه حملات گسترده ای را علیه مواضع تروریست های داعش در بلندی های منطقه جرود صورت داده اند.

با ادامه این عملیات ها از سوی نیروهای مقاومت، ضمن تثبیت نواحی آزادسازی شده در منطقه قلمون غربی ، تروریست ها متحمل خسارات سنگینی در عرصه نفرات و تجهیزات شدند، خساراتی که در ادامه به فرار تکفیری ها و سرکردگانشان از منطقه یاد شده انجامید.

*فروپاشی استحکامات داعش در بلندی های قلمون/ بالا رفتن دست تسلیم داعش در "الزمرانی"

یکی از یگان های ارتش سوریه با مشارکت رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان، پیشروی هایی را در نواحی "جرود قاره" و "جرود الجراجیر" منطقه قلمون غربی از حومه دمشق صورت دادند.

نیروهای مقاومت در این درگیری ها خسارات گسترده ای را در زمینه نفرات و تجهیزات جنگی به تروریست های داعش وارد کردند.

نیروهای سوری با همراهی یگان های مقاومت موفق شدند تسلط خود را بر بلندی های "حرف" وادی قاره و راس المغاره و روستای شمیس دوار خنجر و برخی نقاط مهم دیگر تثبیت کنند.

به نقل از خبرگزاری سانا؛ در این عملیات ضمن انهدام شماری از نقاط استحکاماتی تروریست های داعش، شمار زیادی از عناصر تکفیری به هلاکت رسیدند.

در ادامه رزمندگان حزب الله لبنان با ادامه پیشروی ها، خود را به منطقه "العرقوب" و "رابیة النحاش" در قلمون غربی رساندند.

اما عناصر تکفیری با مشاهده پیشروی های گسترده بخش هایی از ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت در جرود قلمون غربی، خود را در گذرگاه "الزمرانی" تسلیم نیروهای مقاومت کردند.

گفتنی است که این گذرگاه مرزی زیر آتش کامل نیروهای سوری قرار داشت.

*مسئول بیانیه رادیویی داعش از "المیادین" گریخت/ ماجرای 300 هزار دلاری که صرف رسانه تکفیر شد

بالا رفتن دست تسلیم تکفیری ها در

بخش هایی از ارتش سوریه با پشتیبانی جنگنده های ارتش این کشور، ضربات مهلکی را بر مقر تجمع و محورهای تحرکاتی تروریست ‎های داعش در دیرالزور وارد کردند.

لازم به ذکر است که اسامی این تروریست ها در لیست بین المللی تروریسم به ثبت رسیده است.

اما بخش هایی از ارتش سوریه هم زمان با اجرای عملیات جنگنده های نیروی هوایی و توپخانه، عملیات فشرده ای را علیه مناطق و استحکامات دفاعی داعش در نواحی «حويجة صكر والبانوراما وحويجة المريعية واحياء الحميدية والجبيلة والرشدية» صورت دادند. مناطق یاد شده از توابع منطقه المقابر دیرالزور به شمار می روند.

بالا رفتن دست تسلیم تکفیری ها در

در این عملیات همه جانبه ارتش سوریه علیه مواضع داعش، یکی از سرکردگان عراقی تروریست ها ملقب به "احمد العبیدی" به هلاکت رسیده و بخش از تسلیحات و ادوات نظامی تکفیری ها نیز منهدم شد.

منابع محلی شهر المیادین در حومه شرقی دیرالزور اعلام کردند که تکفیری های داعش سرکرده مسئول "بستن عهد توبه" خود را با نام "ابو اسباط السودانی" در این شهر اعدام کردند.

خبرهای رسیده از شهر المیادین دیرالزور حاکی از آن است که شماری از سرکردگان داعش، اقدام به فرار از این شهر کرده اند؛ عناصری که یکی از آن ها "ابوالحوراء التونسی" نام داشت و مسئول بیانیه های رادیویی داعش در المیادین به شمار می رفت.

گروه تروریستی داعش در این منطقه فعالیت رسانه ای و رادیویی خود را با هزینه ای قریب به 300 هزار دلار اداره می کرد.

چند روز پیش از این هم دو تن از سرکردگان امنیتی داعش با نام های "جلیبیب التونسی" و "ابوطلحه البلژیکی" از این منطقه گریختند.

گفتنی است که حوزه مسئولیتی این سرکردگان فراری هم با مبلغی حدود 39 میلیون لیره سوری اداره می شد.

بالا رفتن دست تسلیم تکفیری ها در

البته روند موفقیت آمیز رزمندگان مقاومت لبنان در مقابله با عناصر داعش به همین جا ختم نمی شود، بلکه چندی قبل هم یگان های حزب الله با همراهی ارتش لبنان حملات وسیعی را علیه مواضع تکفیری ها در بلندی های عرسال صورت دادند.

نتیجه عملیات مقاومت در عرسال هم چیزی جز شکست کامل تکفیری های جبهه النصره نبود، شکست در مقیاسی گسترده؛ به گونه ای که بقایای تروریست ها چاره ای جز تسلیم شدن در برابر نیروهای مقاومت و خروج از این مناطق را نداشتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: